۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۱۲:۰۲ ب٫ظ

در میان تلاش‌های مغرضانه غرب در جهت از بین بردن چهره اسلام و معرفی کاملا نادرست آن، کوتاهی فعالان عرصه سینما و تلویزیون جهان عرب موضوع مهمی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. چرا که برای سازندگان فیلمی که خود در کشوری مسلمان زندگی می‌کنند و دست به ساخت فیلمی علیه اعتقا

فیلم‌سازان عرب و شناساندن نادرست اسلام

دین مبین اسلام و اعتقادات پیروان این دین همیشه مورد هجوم اندیشه‌های غربی بوده است، تا بدان جا که در چندین دهه اخیر تبلیغات سوء علیه این دین باعث شده که خشونت در اروپا و غرب مترادف با اسلام گردد.

در همین راستا سایت خبری جزیره نت اخیرا مطلبی را در خصوص اسلام و تروریسیم در سایت خود درج نموده و در دفاع از این دین نوشته است: متاسفانه در دهه‌های اخیر تبلیغات سوء علیه اسلام بسیار شدید بوده است و این میزان بالای تبلیغات ذهن و اندیشه مردم جهان غرب را در جهت کاملا مخالف با اسلام شکل داده.

«حلمی القاعود» نویسنده مقاله مذکور در ادامه این مطلب بر مفهومی که از این واژه در ایالات متحده آمریکا رایج است اشاره می‌کند و در این خصوص می نویسد: آمریکا این کلمه را تنها برای اسلام به کار می‌برد. این به معنای آن است که اسلام و تروریسم در آمریکا کاملا با هم مترادف هستند. بر این اساس یک مسلمان از دید یک شهروند آمریکایی فردی است تروریسم که با دست زدن به اعمال خشونت‌آمیز در جوامع مختلف ایجاد رعب و وحشت می‌کند.

اما در میان تلاش‌های مغرضانه غرب در جهت از بین بردن چهره اسلام و معرفی کاملا نادرست آن، کوتاهی فعالان عرصه سینما و تلویزیون جهان عرب موضوع مهمی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. چرا که برای سازندگان فیلمی که خود در کشوری مسلمان زندگی می‌کنند و دست به ساخت فیلمی علیه اعتقادات مردم خویش می‌زنند، هیچ توجیه منطقی وجود ندارد.

در ادامه مطلب مذکور، با انتقاد شدید از سازندگان برنامه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی در جهان عرب آمده است: متاسفانه چهره‌‌ای که برای شناساندن اسلام در برخی از فیلم‌های عربی نشان داده می‌شود، حتی از فیلم‌های تهیه شده در هالیوود نیز پا را فراتر گذاشته و به ارائه تصویری نادرست و ناپسند از اسلام دست زده است.

«القاعود» در ادامه معرفی نادرست اسلام در فیلم‌های عربی را حاصل دولتمردان فاسدی می‌داند که سال‌ها بر اریکه قدرت تکیه داده بودند و با اسلام و ارزش‌های اسلامی در تضاد بوده‌اند. وی در توضیح بیشتر شرایط پیش از انقلاب‌های جهان عرب می‌نویسد: مخالفت با اسلام و معتقدان به این دین تا بدان حد بوده است که اگر فردی قصد داشت در جامعه نامی از او برده بشود و شخصیت محترمی بشمار برود، می‌بایست دست از اعتقادات دینی خود برمی‌داشت.

http://www.aljazeera.net/news/pages/b36582f6-d27e-41e5-97a6-6f10cdd921ea

 

زمان انتشار : 1391-04-31