۱۳۹۸/۰۱/۲۶
۳:۰۱ ب٫ظ

جمهوری اسلامی ایران درحالی برای سی‌و‌ششمین بار پرچم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برافراشته است که وحدت نخبگان قرآن جهان اسلام می‌تواند پاسخی روشن برای کشورهای استکباری و حامیان آنها در منطقه داشته باشد.

مسابقات بین‌المللی قرآن زمینه‌ای برای تشکیل ملت اسلامی واحد

به گزارش الأمه:

جمهوری اسلامی ایران فروردین‌ماه امسال از مسابقه‌ای میزبانی کرد که نمایندگان 62 کشور مسلمان جهان در آن دور هم جمع شدند تا در یک رویداد بین‌المللی قرآنی، وحدت خود را به نمایش بگذارند.

این رویداد مهم بین‌المللی در حالی از 21 فروردین در مصلی تهران آغاز به‌کار کرد که نمایندگان ملت‌های مسلمان در بخش برادران، خواهران، نابینایان، دانش‌آموزان و طلاب با مذاهب مختلف در عین برادری و رقابت؛ بر محور کلام الهی جمع شدند و یک ملت اسلامی واحد را تشکیل دادند.

جمهوری اسلامی ایران در حالی برای سی‌و‌ششمین مرتبه پرچم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را به نمایندگی از جهان اسلام در تهران برافراشته است که وحدت نخبگان قرآنی جهان اسلام می‌تواند پاسخی روشن برای کشورهای استکباری و حامیان آنها در منطقه داشته باشد.

*جمهوری اسلامی در ایجاد وحدت بین مسلمانان پیشتاز است

محمدرضا سلمان الزبیدی نماینده کشور عراق در رشته قرائت در حاشیه این دوره از مسابقات به خبرنگار فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان پیشتاز است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بارها در منطقه موجب وحدت و امنیت کشورها شده است، اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موجب وحدت کشورهای مسلمان می‌شود و این وحدت باعث می‌شود دشمنان خود را بشناسیم.

نماینده کشور عراق در رشته قرائت سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با بیان اینکه همه مسلمانان جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک ملت واحد هستند، افزود: همه ما گرد پرچم اسلام جمع شدیم و مسلمانان نمی‌خواهند زیر لوای آمریکا و مستکبران بروند.

* نقش جمهوری اسلامی در اتحاد مسلمانان جهان سازنده است

محمدبن درویش بن‌جمیل حافظ کل قرآن کریم از کشور عمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: همین که شعار مسابقات یک کتاب یک امت است این خودش موجب وحدت می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مربوط به دولت و یا مذهب خاصی نیست چون همه ملت‌های مسلمان در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: کنار یکدیگر بودن نخبگان قرآنی مسلمان جهان می‌تواند موجب اتحاد بیشتر جوامع اسلامی شود.

نماینده کشور عمان در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در اتحاد مسلمانان جهان همیشه سازنده بوده است، گفت: اتحاد مسلمانان جهان در مسابقات قرآن موجب می‌شود تا کشورهای استکباری از اتحاد و همفکری نخبگان قرآنی در نزدیکی دولت‌ها به یکدیگر هراس داشته باشند.

*تشکیل امت واحد اسلامی وحشت استکبارگران را به‌دنبال دارد

محمدبن درویش با بیان اینکه اتحاد مسلمانان و تشکیل امت واحد اسلامی وحشت استکبارگران را به‌دنبال دارد، بیان کرد: کشورهایی مانند عربستان و امارت بسیار در اشتباه هستند که در بین مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند و در قرآن هم گفته شده که همه به ریسمان خداوند چنگ بزنید و سران این کشورها باید به آیات قرآن کریم رجوع کنند.

قرآن کریم یکی از نعمت‌های خداوند متعال به‌شمار می‌رود که برای هدایت به بشریت اهداء کرده و با برگزاری محافل بین‌المللی قرآنی می‌توان امت واحد را تشکیل داد تا کشورهای استکباری نتوانند در آن تفرقه ایجاد کنند.

 

*مسابقات قرآن زمینه‌ای برای اتحاد مسلمانان و مقابله با استکبار جهانی

آیت‌الله علی معلمی نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد جدی به سوی قرآن کریم و توجه به گشترش آموزش و مفاهیم قرآن کریم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی کاری بسیاری ارزشمند است در این مسابقات ارتباط خوبی با برادران و خواهران دینی از کشورهای مسلمان جهان برقرار می‌شود و آنهایی که کتاب، کعبه و خدایشان یکی است باید هماهنگ و همسو باشند.

معلمی با بیان اینکه اینگونه مسابقات در سطح بین‌المللی زمینه و فرصت را برای هماهنگی‌های بیشتر جهان اسلام برای مقابله با استکبار جهانی فراهم می‌سازد، افزود: اگر قدرت‌های استکباری و عوامل منطقه‌ای مزاحمت ایجاد نکنند، قرآن کریم برای تمرکز نیروهای مومن در سایه اسلام اثربخش و محوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقش قرآن در دریافت مفاهیم قرآنی است و اگر مسلمانان قرآن را درست بفهمند همه باید هماهنگ باشند، گفت: فرمایشات الهی در قرآن کریم نیز با آیه اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا اشاره کرده که همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اراده الهی و خواسته خداوند است که همه اهل قرآن هماهنگ باشند و لازمه رسیدن به این جایگاه، فهم درست از آیات قرآن کریم است.

 

 

به گزارش فارس، قرآن کریم یکی از نعمت‌های خداوند متعال به‌شمار می‌رود که برای هدایت به بشریت اهداء کرده و با برگزاری محافل بین‌المللی قرآنی می‌توان امت واحد را تشکیل داد تا کشورهای استکباری نتوانند در آن تفرقه ایجاد کنند.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکشنبه ۲۵ فروردین با اعلام نفرات برتر در مصلی امام خمینی(ره) تهران به کار خود پایان داد. همچنین شرکت‌کنندگان رقابت‌ها صبح امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

 

منبع: فارس