۱۳۹۷/۱۰/۰۹
۱:۰۲ ب٫ظ

یک هیئت علمایی از وزارت فرهنگ و ارشاد ایران متشکل از هیئت امنای اکثریت مساجد مناطق ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار و بحث و گفتگو کرد.

مساجد ایران و لبنان همکاری می‌کنند

به گزارش الأمه:

یک هیئت علمایی از وزارت فرهنگ و ارشاد ایران متشکل از هیئت امنای اکثریت مساجد مناطق ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی و به همراه محمد مهدی شریعتمدار  با شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار و پیرامون اوضاع اسلامی ایران و لبنان بحث و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: این هیئت متشکل از ائمه جماعت مساجد مناطق مختلف ایران است که برای بررسی چگونگی ارتباط میان مساجد ایران و لبنان و تلاش مشترک در زمینه تبلیغ اسلام به لبنان رفته اند.

هیئت ایرانی طرف مقابل را از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی که در مساجد در کنار عبادت برای تشویق نسل جوان و نوجوان به حضور در مساجد انجام می گیرد، مطلع کردند.

همچنین برای تجمع علمای مسلمان بیان کردند که در ایران 80 هزار مسجد وجود دارد که از این میان 10هزار متعلق به اهل سنت است و این مساجد تحت نظارت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارند.

شیخ حسان عبدالله عضو تجمع علمای مسلمان گفت: پایه گذاری تجمع علما از مساجد بوده است و این مکانی است که علما برای رشد ایمانی و جهاد از آن شروع می کنند.

وی افزود: مهم ترین فعالیت های تجمع از مساجد و خطبه های نماز جمعه آغاز شده که بارزترین آن تحصن در مسجد برای محکوم کردن تلاش حکومت لبنان وقت برای تسلیم در برابر رژیم صیهونیستی بود، این تحصن در مسجد امام رضا (ع) انجام گرفت که منجر به لغو این توافق شد.

عضو ارشد تجمع علما بر اهمیت فعال سازی نقش مساجد در انتقال اندیشه های انقلاب اسلامی جوانان ایرانی و آموزش مفاهیم دین اسلامی و دوری از افکار افراطی و تکفیری تاکید کرد.

توافق همکاری میان مساجد ایران و لبنان امضا شود

شیخ عبد الله خواستار امضای توافق همکاری میان مساجد لبنان و ایران برای انتقال تجریات و توسعه فعالیت های اسلامی در سطح شبکه های ارتباط جمعی شد و گفت: از این طریق می توان افکار اسلامی را انتقال داده و مانع شبهات و انحرافات شد.

در پایان هیئت ایرانی هدیه نمادین از فرهنگ ایران به تجمع علمای مسلمان تقدیم کرد و از آن برای مشارکت در دو همایشی که در بندر عباس و کرمان برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

همایش اول در خصوص امام سجاد(علیه السلام) و همایشی دوم در خصوص حضرت رسول اکرم(ص) و در شهر کرمان برگزار می شود.

 

منبع: حوزه نیوز