۱۳۹۸/۰۱/۲۰
۱۱:۱۴ ق٫ظ

در نشستی که میان مقامات کارخانه آلمانی «ژلیتا» و نمایندگان وزارتخانه های مصر برگزار شد، این شرکت بین المللی امیدوار است موفق به راه اندازی نخستین کارخانه تولید ژلاتین حلال در خاورمیانه شود.

نخستین کارخانه «ژلاتین حلال» با همکاری مصر در خاورمیانه تاسیس می شود

به گزارش الأمه:

 نمایندگان وزارت کشاورزی مصر و وزارت تجارت و صنعت این کشور اخیرا در جلسه ملاقاتی با مقامات کارخانه «ژلیتا» بزرگترین تولید کننده ژلاتین در آلمان ، دیدار کردند تا درباره ایجاد اولین کارخانه ژلاتین حلال در خاورمیانه به بحث و گفتگو بپردازند.

مونا مهرز معاون وزیر کشاورزی، دامداری، شیلات و مرغداری همراه با یاسر المقرابی مشاور وزیر تجارت و صنعت و نمایندگانی از شرکت ژلیتا در این نشست حضور داشتند.

گفته می شود ژلیتا هم اکنون 21 کارخانه در سرتاسر جهان دارد و 22% بازار جهانی ژلاتین را تحت کنترل دارد. این شرکت امیدوار است بتواند با همکاری کشور مصر نخستین کارخانه تولید ژلاتین حلال  در خاورمیانه را برای مصارف غذایی و دارویی راه اندازی کند.

المقرابی ضمن اشاره به جلساتی که وزارت تجارت و صنعت مصر در این رابطه داشته افزود: جلسات به منظور ایجاد هماهنگی هی لازم میان وزارت کشاورزی و تضمین نظارت دامپزشکی و همچنین صدور گواهی بهداشت برای حیوانات کشتار شده و محصولات منشاء حیوانی مانند چرم و ژلاتین است.

 مهرز نیز خاطرنشان کرد که در دو سال گذشته برنامه ریزی ها انجام شده تا مصر کشتارهاخانه های ذبح حلال را با نظارت دامپزشکی در اختیار این طرح قرار دهد.


منبع: حوزه نیوز