۱۳۹۷/۱۰/۱۲
۴:۱۲ ب٫ظ

شوکت المصری مدیر کل نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره با اشاره به حضور 150 شخصیت جهانی اعم از حائزان جوایز ادبی جهان از جمله نوبل و بوکر در این نمایشگاه گفت: پنجاهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره 23 ژانویه تا 5 فوریه برابر با 3 تا 16 بهمن ماه برگزار می شود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

به گزارش الأمه:

روز سه شنبه خبرگزاری «اسپوتنیک»، المصری با بیان این مطلب که امسال روسیه نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره مشارکت گسترده ای دارد از حضور شخصیت های جهانی معروف عرصه ادب و هنر به ویژه برندگان جوایز نوبل و بوکر در این نمایشگاه خبر داد. 
وی در گفت وگو با خبرگزاری اسپاتنیک با اشاره به حضور 18 کشور و 400 مهمان خارجی در این نمایشگاه گفت: قرار است مرکز فرهنگی روسیه سه همایش در قاهره با حضور شخصیت های جهانی از جمله «عبدالفتاح کیلیطو» نویسنده و ناقد مراکشی و «فراس السواح» از سوریه برگزار کند.
مدیرکل نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از حضور اتحادیه عرب به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه خبر داد و افزود: تجلیل آثار برجسته نویسندگان بزرگ جهان اسلام به ویژه «ثروت عکاشه» و «سهیر القلماوی» از برنامه های ویژه این نمایشگاه است.
اشرف صبحی وزیر جوانان مصر نیز گفت: در نمایشگاه کتاب قاهره، جایزه «طلایی» در سطح تئاتر، گروه های موسیقی عربی و شب شعر ادیبان جهانی به بهترین‌ها اهدا خواهد شد. 
«ثروت عکاشه» نویسنده، متفکر و وزیر فرهنگ دولت انقلابی 1952 مصر بود که چند سال قبل درگذشت.
«سهیر القلماوی» نویسنده معروف مصری است که در برپایی اولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره در سال 1969 نقش به سزایی داشت.

 

منبع: ایرنا