۱۳۹۸/۰۲/۲۵
۸:۲۹ ق٫ظ

غرفه تونس در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم نسخه‌ای قدیمی از قرآن را با ۲۴۷ سال قدمت در معرض دید عموم قرار داده است.

نمایش قرآنی با ۲۴۷ سال قدمت در غرفه تونس

به گزارش الأمه:

فوزی العلوی، ناظر غرفه تونس، در این باره گفت: این نسخه از قرآن را در سال ۱۷۷۲ میلادی «محمد بن البوخلالی»، خطاط و خوشنویس تونسی، نگاشت.

وی افزود: این مصحف به خط عثمانی ـ قیروانی کتابت شده و از موزه شهر «قیروان» تونس به امانت گرفته شده تا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در معرض دید عموم قرار گیرد.

این استاد فلسفه دانشگاه «الزیتونه» تونس در ادامه گفت: همچنین، در این دوره از نمایشگاه قرآن ایران تصاویری از نسخه‌های خطی و قدیمی تونس را به نمایش گذاشته‌ایم که به خطوط مختلف مغاربی، عثمانی و قیروانی کتابت شده‌اند.

فوزی العلوی گفت: نشریه «مداد» در حوزه مطالعات قرآنی به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی و فصلنامه «مسارات» در زمینه مطالعات فلسفی و علوم انسانی و کتاب‌هایی در حوزه تاریخ شهر «قیروان» تونس از دیگر آثاری است که در این غرفه نمایشگاه عرضه شده است.

وی با عرضه کتابی با عنوان «طبقات القراء والمقرئین بافریقیة و تونس» در غرفه تونس اشاره کرد و گفت: این کتاب را «الهادی روشو»، از فعالان قرآنی تونس، نوشته که به معرفی زندگی‌نامه قاریان تونس و آفریقا از زمان فتوحات اسلامی تا سال ۲۰۱۵ اختصاص دارد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای امام خمینی( ره) برپاست.

 

منبع: ایکنا