۱۳۹۷/۱۲/۲۰
۱۲:۴۶ ب٫ظ

بنابه دعوت انجمن تصوف تونس، نخبگان جمهوری اسلامی ایران در همایش «امر ذاتی و موضوعی در تجربه عارفانه و صوفیانه» در مرکز بیت‌الحکمة تونس شرکت می‌کنند.

همایش «امر ذاتی و موضوعی در تجربه عارفانه و صوفیانه» در تونس برگزار می‌شود

به گزارش الأمه:

توفیق بن عامر، رئيس انجمن مطالعات تصوف و رئیس مرکز مطالعات قرآن کریم در تونس ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران با مهدی بیکی، سرپرست نمایندگی فرهنگی کشورمان در تونس دیدار کرد.

بیکی در سخنانی در این دیدار، گفت: روابط علمی ایران و تونس در سال‌های گذشته گسترش یافته است که از جمله این فعالیت‌ها، برگزاری همایش «گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب» با حضور اندیشمندان برجسته ایرانی و عربی در تونس و کشورهای قطر، لبنان و عراق بوده است.

وی در ادامه، افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و فرهنگی با نخبگان تونسی استقبال می‌کند.

بیکی با اشاره به ریشه مذهبی و اسلامی تصوف بیان کرد: ایران در طول تاریخ همواره از مراکز مهم تصوف و عرفان بوده است و در حال حاضر در ایران تحقیقات علمی و دانشگاهی بسیاری در زمینه تصوف صورت گرفته است.

توفیق بن عامر در سخنانش اظهار کرد: انجمن تصوف تونس با مشارکت برخی از کشورها مانند مصر، لبنان، الجزایر و اسپانیا همایشی تحت عنوان «امر ذاتی و موضوعی در تجربه عارفانه و صوفیانه» در مرکز بیت‌الحکمه تونس (المجمع التونسي للعلوم والآداب والفنون) که يكي از مهمترين مراكز علمي تونس، شمال آفريقا بلكه جهان عرب است، برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ایران در تصوف از حضور نخبگان ایرانی در این همایش استقبال می‌کنیم.

 

منبع: حوزه نیوز