۱۳۹۷/۱۱/۲۸
۹:۲۴ ب٫ظ

شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان آل سعود وزیر فرهنگ سعودی از شروع استراتژی فرهنگی هم‌سو با «چشم‌انداز ۲۰۳۰» در آینده نزدیک خبر داد.

وزیر فرهنگ سعودی: ۲۰۱۹ سال فرهنگ در سعودی است

به گزارش الأمه:

 وی در توئیتی عنوان کرد این استراتژی وزرات فرهنگ در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) شروع و چشم‌انداز آن اعلام خواهد شد.

وی ضمن ذکر اینکه این استراتژی باعث تقویت عرصهٔ فرهنگی سعودی هم‌سو با «چشم‌انداز ۲۰۳۰» خواهد شد، سال ۲۰۱۹ سعودی را سال فرهنگ عنوان کرد.

وی همچنین روز گذشته با جمعی از ادیبان، هنرمندان و نورآوران سعودی نشستی برگزار کرد و از نظرات و پیشنهادات آنها برای تقویت و توسعهٔ بخش فرهنگی سعودی مطلع شد.

وی در این نشست ضمن اشاره به این که وزارت هم‌سو با تحقق خواسته‌های رهبری سعودی در تلاش است، اهتمام خادم حرمین شریفین و توصیه‌ها و پیگیری‌های ولیعهد سعودی را تحسین کرد.

وی از فرهنگیان دعوت کرد تا در طرح ایده‌ها و پیشنهادهای خود مردد نشوند.

وی تأکید کرد که هدف از استراتژی جامع وزارت فرهنگ ارتقاء عرصهٔ فرهنگی، پیش بردن جنبش نوآوری به سمت پیشرفت و پیشرو بودن هم‌سو با «چشم‌انداز ۲۰۳۰» است.

وی اظهار کرد این استراتژی جدید شامل برنامه‌ها و اقداماتی است که سال جاری را سالی ویژه برای بخش فرهنگی سعودی می‌کند و شروعی جدید برای بخش فرهنگی است، به اضافهٔ این که اهداف مهمی را محقق می‌کند که از جملهٔ آنها؛ انتشار فرهنگ در همهٔ استان‌های و شهرهای سعودی، پیشرو شدن در جهان عرب و تقویت تصویری است که از سعودی در جامعهٔ جهانی وجود دارد.

منبع: شرق الاوسط