۱۳۹۹/۰۳/۲۲
۶:۵۲ ق٫ظ

شهید «عبدالواحد علوان الجبوری» دارای تجربه و تخصص نظامی بود و از دوره ۷۶ دانشکده نظامی در سال ۱۹۹۲ میلادی فارغ التحصیل و به عنوان افسر در ارتش مشغول به کار شده بود.

مجاهدت افسر اطلاعات عراقی؛ از مبارزه با اشغالگران آمریکایی تا جنگ با داعش

به گزارش الأمه:

سرگرد شهید «عبدالواحد علوان الجبوری» در سال 1969 میلادی در الضلوعیه متولد و در 15 نوامبر 2015 میلادی در بیجی به شهادت رسید. او از برادران اهل سنت و عضو گردان 51 از تیپ صلاح الدین بود. شهید عبدالواحد در منطقه الضلوعیه به دنیا آمد؛ این منطقه که چند ماه توسط عناصر تروریستی داعش تحت محاصره بود، در برابر این گروه جنایتکار مقاومت کرد. عشایر غیرتمند این منطقه نقش مهمی در دفاع از الضلوعیه داشتند تا زمانی که نیروهای الحشدالشعبی برای شکستن محاصره به این منطقه آمدند. شهید عبدالواحد از پیشروان مبارزه با گروه‌های تروریستی بود.

او دارای تجربه و تخصص نظامی بود و از دوره 76 دانشکده نظامی در سال 1992 میلادی فارغ التحصیل و به عنوان افسر در ارتش مشغول به کار شده بود. پس از سرنگونی رژیم صدام در اداره پلیس عراق کار می‌کرد. از جمله نقاط برجسته در زندگی شهید می‌توان به دوران پلیس بودن او اشاره کرد؛ زمانی که یک زندانی متهم به مبارزه با اشغالگران آمریکایی در بازداشت آنها بود و شهید عبدالواحد او را آزاد کرد. به دلیل این کار نیز در زندان تکریت حبس شد و پس از اینکه این مناطق توسط داعش سقوط کرد و زندان‌ها شکسته شدند، شهید عبدالواحد نیز به منطقه الضلوعیه بازگشت.

زمانی که داعش به الضلوعیه رسید، مردم و اهالی این منطقه در برابر تروریست‌ها ایستادند و در برابر آن مقاومت می‌کردند. شهید عبدالواحد نیز به صورت فعالانه در این مقاومت حضور و مشارکت داشت. او به وفاداری و عفت مشهور است و هرکس عبدالواحد را می‌شناسد، او را دوست دارد. باگذشت و غیرتمند بود و زمانی که داعش پشت دیوارهای الضلوعیه بود، آرام و قرار نداشت.

پس از آزادسازی الضلوعیه توسط نیروهای الحشد الشعبی با همکاری اهالی این منطقه، عبدالواحد نیز به نیروهای الحشد پیوست. مردم الضلوعیه از زن و مرد گرفته تا بزرگ و کوچک از نیروهای الحشدالشعبی به دلیل آزادسازی این منطقه، استقبال گسترده و بی‌نظیری کردند. عبدالواحد سپس به عنوان افسر اطلاعات در گروه الحمزه فعالیت کرد و تلاش‌های زیادی برای تشکیل این گروه انجام داد. در قالب این گروه در تمام مأموریت‌های محول شده به آن شرکت کرد و همچنین در جنگ‌های الضلوعیه و العلم و تکریت و الصقلاویه و کوه‌های مکحول نیز حضور داشت. همگان شاهد دلاوری‌های او بودند. پیشاپیش رزمندگان حرکت می‌کرد و  روحیه ثبات و اراده را در میان آن‌ها گسترش می‌داد تا بدین صورت به جهانیان اعلام دارد، مردم عراق اعم از شیعه و سُنی متحد هستند.

این خانواده مجاهد و رزمنده، فرزندان خود را در راه وطن فدا کردند و پنج شهید در راه دفاع از سرزمین و آبرو و مقابله با گروه‌های تروریستی تقدیم کردند. شهید عبدالواحد نمونه‌ای از جهاد، فداکاری و اخلاص و رزمنده‌ای شجاع و الگوی قابل تبعیت بود که موجب سربلندی مردم الضلوعیه شد و علیرغم جراحت، با مشارکت در جنگ‌ها ادامه داد و می‌دانست میدان شرف به او نیاز دارد.

زندگی شهید و اقداماتش، او را در رده قهرمانان و بزرگان و فرماندهان الحشد الشعبی مانند شهید «أبومنتظر المحمداوی» و شهید «ولید ثجیل» و حاج «مهدی الکنانی» و امثال آن‌ها قرار می‌دهد. او زندگی خود را در جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و امثال آن گذراند و در دفاع از وطن و مقدسات و مبارزه در صفوف ابتدایی کوه‌های مکحول به مقام رفیع شهادت نائل شد. پیکر پاک شهید نیز مزین به مدال‌های شرف و بزرگی در نبردهای متعدد بود و ثابت کرد که خون عراقی‌ها یکی است و تمام مردم عراق در برابر داعش و گروه‌های تروریستی در صفی واحد قرار دارند.

 

منبع: تسنیم