دیپلماسی عمومی و فرهنگی

راهکارهایی برای بازطراحی تصویر شیعه در رسانه های مجازی

شیعه هراسی قدم اول ایران هراسی است. امروزه نام ایران با تشیع گره خورده است و هر اقدام ایران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی علمی و اقتصادی از سوی مخالفان تلاش برای گسترش تشیع تفسیر و تبیین می شود.

ضرورت بازطراحی تصویر شیعه در رسانه های مجازی

امروزه عربستان سعودی یک امپراتوری رسانه ای به معنای حقیقی و متشکل از ۷۰۰ شبکه تلویزیونی برای سلایق مختلف طراحی کرده است. در این طیف از شبکه های متحجر و سلفی تا شبکه های ام.بی.سی و گروه روتانا وجود دارد.

تقریبا هیچ در دیپلماسی!

در یادداشت قبلی اشاره شد که ضروری ترین ابزاری که ایران در دیپلماسی عمومی خود بایستی به کار گیرد، رسانه و سایبر دیپلماسی است.

برندسازی ملی ایران در فضای مجازی

درآمدی بر اهمیت سایبر دیپلماسی

در سالهای اخیر علیرغم فرصت های افزایش نفوذ ارتباطات شبکه ای و وجود مجموعه های متکثر دیپلماسی عمومی کشور در حوزه های مختلف این دستگاه ها نتوانسته اند عملکرد شایسته ای متناسب با ظرفیت های بالقوه ایران داشته باشند.