۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۳:۳۴ ب٫ظ

«حبیب الشرتونی»: پرونده اتهام من به هیچ وجه جنبه قضایی نداشت. بلکه یک پرونده صد در صد سیاسی بود و از آن جا که زمان به گذشته باز نمی‌گردد، من در این قضیه برای همیشه یک قربانی باقی خواهم ماند. آن دوران برای ما مانند قرن‌های سیاهی هستند که در میان جنگ‌های دینی سپری شد.

الشرتونی: زمان به گذشته باز نمی‌گردد!

 

تعدادی از شهروندان لبنانی گروهی را به نام «عدالت در حق حبیب الشرتونی» راه‌اندازی نموده‌اند تا از این طریق مانع از فراموش شدن مسئله وی بشوند. این گروه تلاش می‌کند یاد و خاطره این شخصیت لبنانی را در ذهن‌ها زنده نگاه دارند و افراد تشکیل دهنده آن معتقد هستند در این روزها که اسیران اسرائیلی با تبلیغات گسترده رسانه‌ای و حمایت شدید از جانب سیاستمداران روبرو هستند، لبنان نیز باید از شخصیت‌های خود حمایت کند.  

در همین راستا سایت خبری المنار یکی از مصاحبه‌های اخیر «حبیب الشرتونی» را در سایت خود درج نموده است تا بار دیگر به مسئله وی پرداخته شود.  

«حبیب الشرتونی» که متهم به قتل «بشیر الجمایل» رئیس جمهور لبنان در سال 1982 بود در خصوص این پرونده قضایی گفته است: متاسفانه از همان ابتدا پرونده من با بی‌توجهی همراه شده بود. اختلافات موجود در میان گروه‌های مختلف سیاسی مهم‌ترین دلیلی این بی‌توجهی بشمار می‌رود و حتی قوانین برابری حقوق شهروندان لبنانی نیز در آن دوره نتوانست برای من کاری بکند.

او همچنین با تاکید بر این که که پرونده اتهام وی به هیچ وجه دارای جنبه قضایی نبوده و یک پرونده صد در صد سیاسی می‌باشد، احساسات خود را در زمینه مذکور این گونه بیان می‌کند: از آن جا که زمان به گذشته باز نمی‌گردد، من در این قضیه برای همیشه یک قربانی باقی خواهم ماند. در واقع باید گفت که آن دوران برای ما مانند قرن‌های سیاهی هستند که در میان جنگ‌های دینی سپری شد.

«الشرتونی» با اشاره به تغییر و تحولات به وجود آمده در نیروهای مقاومت لبنانی امروز گفت: درست است که در ابتدا این نیروها به شکلی با یکدیگر اختلاف داشتند. اما امروز شرایط دگرگون شده است. از زمانی که نیروهای اسلامی در مقاومت لبنان حضور پیدا کرده‌اند، به جهت‌دهی و راهبری این نیروها بسیار کمک نموده‌اند.

او در ادامه با نگاهی به آینده نیروهای مقاومت در لبنان گفت: من نگران این نیروها نیستم. چرا که می‌دانم نیروهای مقاومت لبنان از دهه سی میلادی گذشته در این کشور به وجود آمدند و اینک دیگر ریشه‌دار شده‌اند.

«بشیر جمایل» رئیس جمهور لبنان، رهبر شبه نظامیان مسیحی مارونی و رهبر حزب فالانژ لبنان بود. وی در تاریخ 14 سپتامبر 1982 میلادی تنها نه روز پس از تحویل گرفتن مقام ریاست جمهوری لبنان به وسیله انفجار بمب به قتل رسید.

http://www1.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=1&cid=41&frid=41&eid=271619

 

زمان انتشار : 1391-05-06