۱۳۹۹/۰۱/۲۷
۲:۲۳ ب٫ظ

الأمه در سفرهای مجازی خود اینبار مسافران را به مقصد مصر خواهد برد و طی یک گزارش تصویری تفرجی در این کشور خواهد کرد.

سفری مجازی به مصر

مِصر  با نام رسمی جمهوری عربی مصر کشوری در شمال شرقی قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است. مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از غرب با لیبی، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و در نوار غزه با فلسطین مرز زمینی دارد.

مصر پرجمعیت‌ترین کشور در خاورمیانه و بعد از نیجریه و اتیوپی، سومین کشور پرجمعیت در قاره آفریقا است. اکثر جمعیت ۹۸ میلیون نفری آن در کنار رود نیل زندگی می‌کنند. کرانه‌های رود نیل منطقه‌ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌های بارور آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمده این کشور که در مجموع ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، از بیابان تشکیل شده و جمعیت پراکنده‌ای را در خود جای داده‌است.

حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن‌ها زندگی می‌کنند.

جمهوري عربي مصر كشوري با آب و هواي مديترانه اي گرم و خشك مي باشد. طول جغرافيايي اين كشور از 24 درجه شرقي تا 47 درجه شرقي امتداد يافته است.

 

پس از انقلاب سال 2011 وظهور جریان‌های ضد انقلابی ، توریست‌ها بیشتر از پیش از این کشور گریخته‌اند. همین امر نیز موجب شده است که بیشتر مکان‌های دیدنی در مصر خالی از ازدحام باشد و بتوان به آسانی از آن‌ها دیدن کرد. هم اکنون ، تنهایی قدم زدن در داخل اهرام مصر غیر ممکن نیست.

سری به اماکن دیدنی مصر بزنیم.

 

غردقه:

غردقه یک دهکده‌ی کوچک ماهیگیری است که کنار دریای سرخ واقع شده و دارای سواحل شنی است. امروزه این اقامت‌گاه ساحلی را نمی‌توان از روی زندگی گذشته‌اش شناخت زیرا به یک مکان بزرگ توریستی تبدیل شده است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این شهر بیش از 100 هتل دارد که بیشتر آن‌ها در کنار خط ساحلی قرار دارند. غردقه به خصوص برای غواصی بسیار محبوب و مشهور است.

 

اسکندریه:

اسکندریه در ساحل دریای مدیترانه واقع شده و مرکز تجاری و حمل و نقل مصر به شمار می‌رود.این مکان در سال 331 قبل از میلاد توسط اسکندر کبیر بنا شده و به عنوان تقاطع جهان در نظر گرفته شده بود.

بسیاری از مکان‌های تاریخی معروف اسکندریه همچون کتابخانه که بیش از 500000 کتاب دارد، توسط زمین لرزه‌ی ویرانگر در قرن چهاردهم تخریب شد. امروزه شکوه تاریخی این شهر کمی کم رنگ شده اما هنوز هم به خاطر وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخ غنی‌اش ، ارزش بازدید را دارد.

 

دهب:

دهب در 85 کیلومتری شمال شرم الشیخ در خلیج عقبه و نزدیکی جنوب صحرای سینا واقع شده است. این مکان در آغاز به عنوان یک ناحیه‌ی منزوی در نظر گرفته می‌شد اما در سال 1980 تبدیل به یک اقامت‌گاه ارزان برای توریست‌ها و گردشگران شد.

ترکیب دریای سرخ و صحرای سینا ، دهب را به یک مکان عالی و ایده‌ال برای موج سواری، غواصی ،صخره نوردی و کوه نوردی تبدیل کرده است.

 

واحه سیوا:

واحه سیوا در نزدیکی مرز غربی مصر واقع شده و تا قرن نوزدهم از سایر مناطق کشور از لحاظ فرهنگی منزوی بود. امروزه ، واحه سیوا یک مقصد توریستی محبوب است.

بیشتر گردشگران برای لذت بردن از چشمه‌های آب شیرین شهر، قدم زدن در کنار درختان نخل و بازدید از آثار باستانی ساخته شده از گل، به آن سفر می‌کنند.

 

شرم الشیخ:

شرم الشیخ، یک اقامت گاه ساحلی مشهور در قسمت جنوبی شبه جزیره سیناست. این ناحیه به خاطر داشتن فعالیت‌های مختلف تعطیلاتی بسیار مشهور و محبوب است. این منطقه برای غواصی بهترین نقطه‌ی جهان به شمار می‌رود.

هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند تور‌های مختلف را بر اساس سفر با شتر ، جیپ و یا دوچرخه برنامه ریزی کنند. برخی از محبوب‌ترین کارها در شرم الشیخ شامل غواصی، سفر به کوه سینا و بازدید از صومعه‌ی سنت کاترین است.

 

دشهور:

دشهور گورستانی است که درصحرایی در کرانه‌ی باختری رود نیل و در حدود 40 کیلومتری جنوب قاهره واقع شده است. در مقایسه با جیزه و سقاره ، این یک مکان آرام و بی سرو صداست که می توان اهرام بزرگی در آن دید.

تعداد بازدیدکندگان در این منطقه بسیار اندک است.اهرامی که در دشهور قرار گرفته شامل اهرام خمیده و اهرام سرخ است که در طول پادشاهی فرعون سنفرو (2613-2589 پیش از میلاد) ساخته شده‌اند.

 

اسوان:

اسوان جنوبی ترین شهر مصر بوده و در شمال دریاچه‌ی ناصر واقع شده است. اگر چه آثار تاریخی در این منطقه در مقایسه با اقصر جزئی هستند اما اسوان پایه‌ای برای گشت و گذار در معابد فیله، Kabasha و معبد خورشید رامسس دوم در ابو سمبل، به سمت جنوب است.همچنین این ناحیه بهترین نقطه‌ی شروع برای گشت وگذار و بازدید از معبد کوم امبو و ادفو ، میان اسوان و اقصر است.

قاهره:

قاهره در نزدیکی دهانه‌ی دلتای رودخانه نیل واقع شده و دارای تاریخی غنی و پربار است. این شهر در نزدیکی پایتخت باستانی ممفیس ساخته شده و بهترین نقطه برای آغاز سفرهای دریایی در نیل و بازدید از اهرام جیزه است.

در موزه‌ی مشهور مصر در میدان التحریر ، بازدید کنندگان می‌توانند نمای نزدیکی از گنج توت عنخ آمون و همچنین مومیایی‌ها و دیگر آثار مکشوفه از گذشته‌های باستانی مصر را مشاهده کنند.

 

اقصر:

یک هزار سال بعد از ساخت اهرام بزرگ ، پادشاهی جدید در مصر به وجود آمد ، و قدرت از پایتخت باستانی ممفیس به تبس در جنوب منتقل شد.اقصر بهترین مکان برای بازدید در مصر است که دارای معابدی همچون کرنک و اقصر است.

همچنین این ناحیه دارای مقبره سلطنتی باستانی دره پادشاهان و ملکه ، صحرای دیدنی و جذاب و مناظر رودخانه است.

 

گورستان جیزه:

گورستان جیزه در مجاورت حومه جنوب غربی قاهره که احتمالا یکی از معروف‌ترین سایت‌های باستانی در جهان می‌باشد، واقع شده است. اهرام ، همراه با مجسمه ابوالهول در پایه فلات جیزه ،تصویری نمادین از مصر را به نمایش می‌گذارند.

این اهرام در طی سه نسل توسط خوفو، خفرع و منکورع ساخته شده است.به همراه این آثار باستانی بزرگ و عظیم ، تعدادی از ساختارهای کوچک ماهواره‌ای ، شناخته شده به عنوان اهرام ملکه، گذرگاه‌ها و معابد نیز وجود دارد.

 

غذای مصر با سابقه تا زمانی که از آثار باستانی آن است، به شدت بر فضایی غنی از سبزیجات و میوه ها که هر ساله در دلتای بارور نیل دلخراش می شود، تکیه می کند. مشکل و هزینه افزایش دام در مصر بدین معنی است که به طور سنتی بسیاری از ظروف گیاهخوار هستند؛ اگر چه امروز گوشت می تواند به بیشتر دستور العمل اضافه شود. گوشت گاو، گوشت گوسفند و گوشت قرمز به طور معمول استفاده می شود، در حالی که غذاهای دریایی در ساحل محبوب هستند. از آنجا که اکثریت مردم مسلمان هستند، گوشت خوک در غذاهای سنتی نقش ندارد. اسکیل ها عبارتند از آیش بلدی، یا بشقاب سفالی مصری، لوبیا فاو و یک عدد از ادویه های عجیب و غریب.

 

Ful Medames

یک ظرف ساده از لوبیای فلفل قرمز، مرغوب کامل، اصلی ترین مصنوعی مصنوعی است. قدیمی ترین شواهدی از لوبیا فووا که برای مصرف انسان استفاده می شود، از یک سایت نئولیتیک در نزدیکی ناظر، اسرائیل است. و در مصر، احتمالا این ظرف به زمان فراعنه می رسد. امروزه، مداد کامل (یا به عنوان شناخته شده به عنوان شناخته شده) در طول روز خدمت کرده است، اما به خصوص در صبحانه محبوب است.

شما می توانید آن را برای فروش در خیابان ها و یا در بسیاری از رستوران ها به عنوان یک سنتی سنتی پیدا کنید. لوبیا به مدت یک شب در یک گلدان بزرگ تجدید می شود و سپس روغن زیتون و ادویه جات ترشی جات را می چسبانند. به طور معمول، مدامه کامل با آیش بلدیه و سبزیجات ترشی سرو می شود.

 

 

تامیا

یکی دیگر از مواد غذایی بسیار محبوب خیابانی، ta'meya پاسخ مصر به felafel است. با این حال، بر خلاف عموزادهای خاورمیانه، تامیا از جایگزین نخود خرد شده به جای نخود استفاده می شود. رب لوبیا معمولا با پیاز خرد شده و ادویه جات ترشی جات از جمله جعفری، گشنیز، زیره و گشنیز تازه مخلوط می شود. سپس به یک توپ نورد و سرخ شده. اغلب، ta'meya در دانه های کنجد قبل از اینکه سرخ شده اند، به آنها بافت ترد تر اضافه شده است.

آنها گیاهخوار، ارزان و کاملا خوشمزه هستند - آیا شما از صبح ها مانند بسیاری از مردم مصر لذت می برید و یا بعد از ظهر یک میان وعده؟ Ta'meya معمولا با سس tahini، salad و aish baladi، و اغلب همراه با یک عدد همراه است.

 

مولوکویا

مولکویا مصنوعی است که به نام یک گیاه مشابه نامیده می شود، متفاوت از رستوران تا رستوران (با تغییرات از جمله Molokhia، molokhiya و moroheiya). Mulukhiya شناخته شده به عنوان جوت به زبان انگلیسی، یک سبز برگ سبز است که تقریبا هیچ خام خام نیست. در عوض، برگ ها به صورت ریز خرد شده و با سیر، آب لیمو و ادویه جات ترشی جات، تا زمانی که خمیر پودری ضخیم هستند، پخته شود.

به طور طبیعی ویسکوز، برگ های خاردار دارای یک بافت ضخیم است. اما عطر و طعم آنها غنی، معطر و دلپذیر تلخ است. Mulukhiya را می توان به صورت خود بر روی برنج یا نان و یا با تکه های گوشت (به طور معمول گوشت گاو، مرغ یا خرگوش) خدمت می کنند. غذاهای دریایی علاوه بر محبوبیت در ساحل است.

فتاح

نسخه محبوب فتاح در سراسر خاورمیانه محبوب است که معمولا با جشن ها و جشن های مذهبی همراه است. به طور خاص، آن را در عید قربان، جشن مقدس که پایان مهلت ماه مبارک رمضان است، خدمت می کنند؛ و برای رسیدن به یک نوزاد جدید جشن می گیرند. این شامل لایه هایی از برنج و سرخ شده Aish baladi است، در میان قطعات گوشتی و با سرکه و سس گوجه فرنگی پر شده است.

گوشت استفاده شده از دستور غذا به دستور غذا متفاوت است، اما معمولا گوشت گاو، گوساله یا گوشت گوسفند با گوشت بره بیشتر سنتی است. شما باید قادر به یافتن فتاحی خارج از تاریخ جشنواره مذهبی باشید. با این حال، وزن مراقب ها هشدار داده می شود - این ظرف بسیار معروف است.

کوشری

یک کاسری از غذای مقرون به صرفه و منحصر به فرد مصر، چیزی جز یک پدیده فرهنگی با کل رستوران ها در قاهره و دیگر شهرهای اختصاص یافته به خدمت به طور انحصاری تبدیل شده است.

این شامل ترکیبی از برنج، اسپاگتی، ماکارونی گردویی و عدس سیاه است که حاوی یک سس گوجه فرنگی ضخیم، سرکه سیر و چیلی است. این حجاب واقعی از مواد تشکیل دهنده است که بعد از آن بیشتر با پیاز سرخ شده ترد و نخود کامل. به عنوان عجیب و غریب به عنوان این ظرف ممکن است صدا، Kushari فراهم می کند ترکیب باور نکردنی از طعم و بافت که محلی و گردشگران به همان اندازه اعتیاد آور است. همچنین گیاهخواری (و در حقیقت گیاهخوار است، تا زمانی که روغن گیاهی برای سرخ کردن پیاز به جای کره استفاده شود).

همام محسنی

تخم مرغ یا کبوتر جوان ممکن است یک فرهنگ متعارف در فرهنگ غربی باشد، اما این چیزی جز ظرافت در مصر نیست. کبوترها در داخل کشور به طور خاص برای بشقاب پرورش داده میشوند و گوشتی تیره دارند که عطر و طعم خاص خود دارد.

حامم محسنی یک انتخاب محبوب برای مراسم عروسی است، بخشی از آن به دلیل وضعیت آن به عنوان یک ظرافت و بخشی از آن است که به عنوان یک فست فود محسوب می شود. برای تهیه یک ظرف، یک کاسه کاملا با فریشه (گندم سبز خرد شده با عطر و طعم نخود)، پیاز خرد شده، گوشت گاو و ادویه جات ترشی جات پر شده است. سپس پرنده بر روی یک آتش سوزی چوب یا کباب بریزید تا پوست آن طلایی قهوه ای و طعم تلخ باشد.

هاووشی

اگر چه به عنوان ظرف غذای رستوران ها و به عنوان یکی از گزینه های محبوب غذای خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد، هاوها شاید بیشتر به عنوان یک عنصر از آشپزی خانه های مصنوعی شناخته شده شناخته شده باشد.

در اصل، مصر بر روی ساندویچ گوشتی پر شده است. این شامل گوشت گاو یا گوشت گوسفند پخته شده است که در یک پاکت کامل از نان آیش بلاتی در یک اجاق چوبی سنتی پخته شده است. تا آن زمان آماده شده است، نان به اندازه کافی چاق است که تقریبا طعم آن سرخ شده است. دستور غذاها از خانه به خانه متفاوت است، با ترکیب گوشت گاهی اوقات شامل پیاز خرد شده، فلفل یا گوجه فرنگی علاوه بر ادویه جات مختلف. برای یک ضربه اضافی، حواشی را با فلفل قرمز خرد شده آماده کنید.

ساندویچ کبد

کبد یک عنصر رایج در بسیاری از غذاهای مصری است. ساندویچ های کبدی در شهر بندری تاریخی اسکندریه تخصص خاصی دارند و بازدید کنندگان از دور و پهنا می روند تا آنها را از فروشندگان غذاهای خیابانی یا مغازه های فست فود خریداری کنند.

دستورالعمل ها معمولا از کبد گوسفند خرد شده استفاده می کنند، به همراه سیر، فلفل دلمه ای و آهک یا لیمو سرخ شده به هم بزنند. ادویه ها کلیدی هستند اما از آشپز به آشپز متفاوتند. علاوه بر زیره، دارچین، زنجبیل، میخک و / یا هل نارنجی، هر دستور العمل کبدی در اسکندریه به ارزش نمک آن باید یک دوش کیک شکلاتی باشد. پس از پخته شدن، کبد به یک باگت تازه یا نان تازه مصری و با سبزیجات ترشی (که به صورت محلی به عنوان توری شناخته می شود) پر شده است.

سیدیه

یکی برای دوستداران غذاهای دریایی، سیدیا یکی دیگر از ظرافت های ساحلی است که بهترین نمونه ها در شهرهای ساحلی مانند اسکندریه، سوئز و پورت سعید است که در آن گرفتن تازه تضمین شده است.

از فیله های ماهی سفید (به طور سنتی باس، فلفل یا کوفته) استفاده می شود که قبل از اینکه به راحتی سرخ شده، در آب لیمو و ادویه جات ترشی جات بریزند. بعد از آن، فیله بر روی تخت برنج زرد گذاشته می شود، با یک گوجه فرنگی غنی شده و سس پیاز سرازیر می شود و در گلدان سفالی (مانند یک مارکوک مارککین ) پخته می شود. نتیجه؟ ماهی فوق العاده نرم و معطر که با لمس یک چنگال ذوب می شود. اغلب، سعیدیه با پیاز سرخ شده و / یا چیلی پوشیده شده است.

کوناهی

هیچ لیستی از غذاها باید بدون دسر کامل شود و کونفا یکی از محبوب ترین مصر است. در طول ماه رمضان به طور سنتی برای نگهداری افراد در طول روزهای ناشتا، نسخه اصلی شامل دو لایه از نودل های آرد نعناع نازک است.

اینها تا زمانیکه شکننده هستند، در اطراف پر کردن مرکزی پنیر نرم (معمولا ریکوتا) و خیساندن در شربت مرتب شده اند. به جای آن، می توانید با استفاده از نانوایی ها با نوار های نازک از شیرینی های فلو و یا گندم تکه تکه شده، جایگزین کنید، در حالیکه پلوها از آجیل تا آجیل متفاوت هستند. برخی از نانوایی های مصری با پر کردن کونفا، با تفسیر های مدرن با استفاده از انبه، شکلات و حتی آووکادو، به طور فزاینده ای علاقه مند شده اند.