۱۳۹۹/۰۳/۲۰
۸:۲۹ ق٫ظ

محمد عاطف، عکاس مصری به منظور تسهیل در فهم آموزه‌های قرآنی به انتشار آیات قرآن همراه با تصاویری از کودکان که مفهوم آیه را برای مخاطب مجسم می‌کنند، اقدام کرده است.

کودکان؛ تصویرساز آیات قرآن در مصر + عکس

به گزارشالأمه:

به نقل از الدستور، بسیاری از کودکان و بزرگسالان ممکن است آیات قرآن را با خود تکرار کنند، اما مفهوم و تفسیر آن را به خوبی درک نکنند. محمد عاطف، عکاس مصری، برای رفع این مشکل، به تصویرسازی آیات به شکلی نو روی آورده است.

درک بهتر دین اسلام و پایبندی به دستورات قرآن به ویژه در زمینه تعامل با دیگران از اهداف این اقدام بوده و محمد عاطف در این طرح آیات قرآن را همراه با تصاویری از کودکان، که در آن مفهوم آیه را برای مخاطب مجسم کرده‌اند، منتشر کرده است.

وی در گفت‌و‌گو با الدستور گفت: تصمیم گرفتم برخی آیات قرآن را همراه با تصاویری برای کودکان تصویرسازی کنم تا آنان بهتر آموزه‌های دین اسلام را درک کنند و از کودکان برای این کار کمک و از آنان عکس گرفتم. والدین و خانواده‌ها از این کار استقبال کرده‌اند و طرح این کار به سرعت در میان کودکان و بزرگسالان منتشر شد و بسیاری از آنان آن را اقدامی لازم برای درک مفاهیم قرآن برشمردند.

وی تصریح کرد: تصاویری که در این کار مورد استفاده قرار گرفته، از کودکانی در گروه سنی ۱۰ سال است و آن‌ها به خوبی ایده مرا درک و از آن ابراز خرسندی کردند. این کار برای نخستین‌بار در مصر انجام شده است و کودکانی که در آن مشارکت دارند با توجه به این‌که با مفاهیم قرآن در ارتباطند، سعی می‌کنند همسالان خود را به پیروی از ارز‌ش‌ها و اخلاق قرآنی دعوت کنند.

کودکان؛ تصویرساز آیات قرآن در مصر + عکس


«هَمَّازٍ مَشَّاءٍ بِنَمِيمٍ؛‌ [كه] عيبجوست و براى خبرچينى گام برمى دارد»(۱۱/ سوره مبارکه قلم)



کودکان؛ تصویرساز آیات قرآن در مصر + عکس


«عُتُلٍّ بَعْدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ؛ با این همه عیب، باز متکبر است و خشن، با آنکه بی‌اصل و نسب است.» (۱۳/ سوره مبارکه قلم)

کودکان؛ تصویرساز آیات قرآن در مصر + عکس


«وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُون؛‌ دوست دارند كه نرمى كنى تا نرمى کنند.» (۹/ سوره مبارکه قلم)

 

منبع: ایکنا