۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۹:۲۴ ب٫ظ

وعده پادشاه بحرين برای لغو شرايط اضطراري / انقلاب مردم بحرين در صورت اعدام انقلابيون وارد مرحله "رويارويي " خواهد شد/فعال بحريني: دادگاه هاي نظامي رژيم بحرين مشروعيتي ندارند/ حکومت ال خليفه با اتهام زني مي کوشد قيام مردمي را خفه کند/ ملت مبارز بحرين از خواسته هاي خود عقب نشيني ن

آخرین خبرها از هشتاد و پنجمین روز قیام مردم بحرین/ دوشنبه 19اردیبهشت

با نزدیک شدن به پایان ضرب العجل تعیین شده از سوی انقلابیون برای آزادی چهار شهروند بحرینی که از سوی رژیم آل خلیفه به اعدام محکوم شده اند و زنان در بند این رژیم انقلابیون و مردم شجاع این کشور خود را برای مرحله ای دیگر از انقلاب آماده می کنند.

آنچه در پی می اید حوادث و تحولات هشتاد و پنجمین روز قیام مردم بحرین است :

ــ وعده پادشاه بحرين برای لغو شرايط اضطراري

با وجود ادامه سرکوب سراسری مخالفان از سوی نیروهای امنیتی بحرین، پادشاه این کشور به منظور جلب اعتماد گروه‌ها و احزاب مخالف، لغو قانون شرایط اضطراری را وعده داد.

به موجب فرمانی که روز یکشنبه ـ 18 اردیبهشت ـ از جانب حمد بن عیسی آل خلیفه صادر شد، قانون وضعیت اضطراری که از اواسط ماه مارس (اسفند) در این کشور اجرا شده دو هفته زودتر از موعد مقرر و از اول ماه ژوئن (11 خرداد) لغو خواهد شد.

این درحالی است که که پادشاه بحرین جزئیات بیشتری را در خصوص برچیده شدن قانون وضعیت اضطراری ارائه نکرده و هنوز معلوم نیست لغو حکومت نظامی شبانه و ایستگاه‌های بازرسی فراوان در سطح شهرها نیز جزئی از این اقدام به شمار می‌آید یا خیر؟

ــ انقلاب مردم بحرين در صورت اعدام انقلابيون وارد مرحله "رويارويي " خواهد شد

سخنگوي انقلاب 14فوريه بحرين هشدار داد در صورتي كه رژيم آل‌خليفه اقدام به اعدام انقلابيون كند، ‌اعتراضات مسالمت‌آميز مردم بحرين وارد مرحله رويارويي و انتقام‌گيري خواهد شد.

"عبدالرئوف الشايب " دبيركل جنبش خلاص و سخنگوي رسمي انقلاب 14فوريه بحرين درباره مهلت يك هفته‌اي انقلابيون بحرين به رژيم آل‌خليفه در لغو حكم اعدام 4 انقلابي و همچنين آزادي زنان بحريني، گفت: قطعا پس از پايان اين مهلت كه روز پنجشنبه به اتمام خواهد رسيد، سطح مقاومت انقلابيون در برابر رژيم آل‌خليفه بالاتر خواهد رفت و مقاومت مردم از طريق تظاهرات مسالمت‌آميز و تقديم گل به نيروهاي امنيتي و نافرماني مدني به پايان خواهد رسيد.

وی گفت : معتقدم كه مرحله مقابله با نيروهاي سركوبگر و اخراج آنها از بحرين با حقارت و ذلت فرا رسيده است.

ــ فعال بحريني: دادگاه هاي نظامي رژيم بحرين مشروعيتي ندارند

فعال سیاسی بحرینی گفت: دادگاه های نظامی رژیم بحرین برای محاکمه غیرنظامیان مشروعیتی ندارند.

علی الفرج درباره لغو وضع فوق العاده در بحرین گفت: این وضع به معنای تقویت سرگوبگری است.

وی گفت : همچنان سرکوبگری تظاهرکنندگان ادامه دارد، شماری از تظاهرکنندگان شکنجه شدند و افرادی که از کار برکنار شدند همچنان بیکار هستند.

الفرج تصریح کرد: رژیم بحرین در حالی مدعی محاکمه تظاهرکنندگان می شود که خود با استفاده از تسلیحات ممنوعه بین المللی مرتکب جنایت علیه شهروندان خود شده است و سران گروه های سیاسی و پزشکان این کشور در دادگاه های نظامی حاضر می شوند.

ــ ملت مبارز بحرين از خواسته هاي خود عقب نشيني نمي کند

شبکه المنار گزارش داد: ملت مبارز بحرین از خواسته های خود عقب نشینی نمی کند. به گزارش این شبکه تلویزیونی، مخالفان دولت بحرین که بر تظاهرات مسالمت آمیز خود تاکید می کنند، توجهی به این دستور ندارند.

ــ حکومت ال خليفه با اتهام زني مي کوشد قيام مردمي را خفه کند

فعالان بحرینی می گویند؛ حکومت ال خلیفه با طرح اتهامات واهی تلاش می کند قیام مردم بحرین را خفه کند. حکومت بحرین برای شماری از فعالان سیاسی این کشور قرار بازداشت صادر کرده است.

رژیم بحرین این افراد را به تلاش برای سرنگونی حکومت خاندان ال خلیفه و برهم زدن امنیت عمومی متهم کرده است. "عباس العمران"، از فعالان حقوق بشر بحرین از جمله این افراد است.عباس العمران در حال حاضر در خارج از بحرین به سر می برد.

وی در واکنش به این اتهامات حکومت بحرین گفت: اتهاماتی که برضد من مطرح شده با انگیزه های سیاسی است.

حکومت بحرین با این اقدامات می خواهد مانع از ان شود که ما جنایتهای حکومت بحرین را به اطلاع جهانیان برسانیم.

ــ عربستان با موافقت آمريکا ملت بحرين را شکنجه مي کند

مخالف رژیم آل خلیفه بحرین گفت: عربستان با چراغ سبز آمریکا ملت بحرین را شکنجه می کند.

" جعفر حسابی" درباره آخرین اوضاع بحرین گفت: ملت بحرین بر مبارزات سیاسی و برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز تاکید دارد و تلاش خواهد کرد افکار عمومی جهان را به آنچه که در بحرین می گذرد آگاه کند.

وی با بیان اینکه ملت بحرین توجهی به اقدام رژیم در لغو وضع فوق العاده در این کشور ندارد، گفت: این وضع از گذشته در کشور وجود داشته است و لغو آن تاثیری بر مبارزات ملت بحرین ندارد ،چرا که این ملت به صورت مسالمت آمیز در برابر اقدامات سرکوبگرایانه رژیم مقاومت می کند و حاکمان بحرین این مساله را به خوبی می دانند.

از سوی دیگر متاسفانه دولت آمریکا به دولت عربستان سعودی چراغ سبز نشان داد تا در بحرین دخالت کرده و ملت بحرین را شکنجه دهد.

ــ حمایت مسلمانان ساکن استراليا از قيام ملت بحرين

مسلمانان ساکن استرالیا با اعلام حمایت از خواسته به حق ملت بحرین از سکوت جامعه بین المللی در سرکوب ملت بحرین انتقاد کردند.

اقلیت مسلمانان در سیدنی استرالیا کنفرانسی را با عنوان" شکستن دیوار سکوت" در برابر ظلم و شکنجه درباره محکوم کردن سرکوبگری معترضان بحرینی برگزار کردند.

شرکت کنندگان این کنفرانس سکوت کشورهای غربی در بحرین را محکوم کردند. یکی از شرکت کنندگان گفت: سازمان ملل تا کنون در برابر رنج و آلام ملت بحرین مواضع منفی داشته است.

 

زمان انتشار : 1390-01-16