۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۵:۲۲ ب٫ظ

الامه_فیلم جدید "آندرو دومنیک" استرالیایی با نام " آنها را با ملایمت بکش" بحران هایی که امریکا با آن دست و پنجه نرم می کند را به نمایش می گذارد اما درون خطوط قرمز هالیوود سرگردان ا

“آنها را با ملایمت بکش” ، سرگردان در خطوط قرمز هالیوود

یک فیلم هالیوودی که مسائل حقیقی را به تصویر می کشد، بنابر ضرب المثلی انگلیسی باید با کمی نمک دیده شود. نباید انتظار داشت که صحنه های فیلم هالیوودی به مسائل سیاسی و اقتصادی معاصر بیش از حد بپردازد اگرچه فیلم چنین ادعایی داشته باشد، به خصوص زمانی که می بینی قهرمان داستان قبل از نمایش فیلم در سالن سینما در تبلیغات تجاری "عطر شانیل" حضور داشته است. فیلم جدید آندرو دومنیک استرالیایی با نام " آنها را با ملایمت بکش" درون خطوط قرمز هالیوود سرگردان است. نقدی اجتماعی اما ناکافی . "آنها را با ملایمت بکش"، بحران هایی که امریکا با آن دست و پنجه نرم می کند را به نمایش می گذارد.نسخه نهایی این فیلم به جشنواره کن رسید اما دست خالی بیرون آمد.

آن زمان و به هنگام نمایش این فیلم، برخی آن را اولین فیلمی به شمار آوردند که بحران اقتصادی ایالات متحده امریکا را به نمایش گذاشته است، ابتدای فیلم دوره بعد از جنبش اشغال وال استریت را نشان می دهد، اما به نقل از الاخبار 23/07/2012 کار مستقل و جدی مارگین کال،  باعث شد که ساخت این فیلم با جدیت بیشتری دنبال شود.

در فیلم" آنها را با ملایمت بکش"، " براد پیت" نقش "جکی کوگان" را بازی می کند، نقش یک قاتل اجاه ای که مامور است تا بعد از دستبرد به یک بازی پوکر در "نیواورلئان" راه حلی برای این موضوع پیدا کند. این دستبرد منجر به بدتر شدن وضعیت مالی همه شرکت کنندگان و عدم اعتماد برای انجام بازی های قمار دیگر شد. معلوم می شود اولین دستبرد توسط "مارک تراتمن" (با بازی ری لیوتا) صورت گرفته که یکی از شرکت کنندگان در این بازی است و بعدا به جرم خود اعتراف می کند، "مارک تراتمن" با همکاری دو مرد اموال سایر اعضا را بالا می کشد. اما بعد از آن و در سال 2008 با بروز بحران مالی در امریکا مردی با نام "اسکوئیرل" (وینسنت کوراتولا) طرح سرقت دیگری را می ریزد و قصد دارد تا با توجه به سابقه ی مارک تراتمن در دزدی، سرقت را گردن او بیندازد. اسکوئیرل در انجام نقشه ی خود موفق می شود و اعتماد به انجام چنین بازی هایی از بین می رود. و در این هنگام "درایور" (ریچارد جنکینز) موظف می شود تا "جکی کوگان" را برای حل این مشکل فرا بخواند. دومنیک داستان فیلم را از رمان جنایی "معامله کوگان" اثر "جورج وی هیگینز" گرفته است. رویکردی که دومنیک بر آن تاکید می کند رویکردی است بدون شک جذاب، و همانطور که در مصاحبه ای اعلام کرد، بحران مالی اقتصادی مبتنی بر قمار را نمایش می دهد.

منبع: الاخبار

http://www.al-akhbar.com/node/174267

 

زمان انتشار : 1391-10-05 

امکان ارسال نظر وجود ندارد