۱۳۹۹/۰۳/۱۲
۹:۵۵ ق٫ظ

استقبال لبنانی‌ها از ترانه‌ی خواننده ایرانی که همزمان با روز قدس منتشر شد.

استقبال لبنانی‌ها از موسیقی ایرانی

به گزارش الأمه:

چندی پیش و همزمان با روز قدس، اثری به همین مناسبت توسط محسن توسلی خواننده ایرانی منتشر شد که به زبان عربی و خطاب به لبنانی‌ها بود. انتشار این اثر در لبنان بازخوردهای خوبی داشت و در لبنان بسیار شنیده شد.

توسلی در این باره به ایرنا گفت: شعر این اثر از زبان جوانی ایرانی به لبنانی‌ها می‌گفت که ما شما را دوست داریم و همیشه در کنار شما خواهیم بود و امیدواریم روزی نماز جمعه را در کنار هم و در قدسِ عزیز برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه شعر و ملودیِ این اثر به گونه‌ای بود که بسیاری از لبنانی‌ها با آن ارتباط برقرار کردند، افزود: حتی موجب اتحاد و همدلی بیشتر در میان گروه‌های مختلف لبنانی شده بود. 
اکنون قصد داریم بازخوردهای این آهنگ در میان مردم لبنان را به صورت کلیپ منتشر ‌کنیم.

این خواننده ایرانی ادامه داد: چند سال پیش قطعه‌ای با نام «روح‌الله» ساختم و منتشر کردم. در مدرسه بیشتر از استکبار ستیزی امام(ره) به ما گفته بودند اما از شاعر بودنِ امام(ره) و روح لطیف ایشان چیزی به ما نمی‌گفتند. قطعه‌ «روح‌الله» اثری بود که به وجهه‌ شاعری و روح لطیف امام(ره) می‌پرداخت.

توسلی با بیان اینکه امسال هم اثر جدیدی به مناسبت سالروز ارتحال امام(ره) آماده انتشار کرده‌ام که در روزهای آینده منتشر می‌شود، گفت: «قلب خرداد» نام آهنگ جدیدی است که امسال و همزمان با ارتحال امام(ره) منتشر می‌شود.

وی در توضیح این قطعه گفت: شعر این قطعه را قاسم صرافان سروده و تنظیم آن برعهده احسان اسدبیگی است. همچنین تهیه کننده و کارگردان کلیپ تصویری این اثر را هادی ابولقاسم انجام داده است. «قلب خرداد»‌ در بنیاد فرهنگی هنری شهید همت تهیه شده است.

توسلی خاطرنشان کرد: نسل جدید کشورمان با زوایای مختلف شخصیتیِ امام(ره) خیلی آشنا نیستند و هنر بهترین راه برای معرفیِ ابعاد مختلفِ شخصیت امام (ره) به تمام نسل‌ها است.

 

منبع: ایرنا