۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۴:۲۰ ب٫ظ

يك مطالعه آماري جديد نشان مي‌دهد كه زنان هندي مهاجر در آمريكا جنين‌هاي خود را كه جنسيت دختر دارند، سقط مي‌كنند.

افزایش سقط جنین دختر در بین مادران مهاجر هندی

اين مطالعه حاكيست زنان مهاجر هندي تحت فشار خانواده‌هاي خود براي بدنيا آوردن فرزند پسر در كشور آمريكا براي انتخاب جنسيت جنين مي‌توانند اقدام به سقط آن كنند در حالي كه اين كار برخلاف هند در آمريكا قانوني است.

اينديا اكسپرس در اين باره گزارش داد: كارشناسان دانشگاه كاليفرنيا با گروهي از زنان مهاجر هندي در كاليفرنيا، نيوجرسي و نيويورك مصاحبه كردند كه اين گروه از سپتامبر 2004 و تا دسامبر 2006 ميلادي به دليل انتخاب جنسيت جنين، آنها را سقط كرده بودند.

بنابراين آمار كميتي، 40 درصد از اين زنان وقتي متوجه مي‌شوند كه جنسيت جنين آنها دختر است به ميل خود به بارداري‌شان خاتمه مي‌دهند. همچنين از ميان زناني كه در طول دوره اين مصاحبه‌ها، متوجه شدند يك فرزند دختر را باردار هستند، 89 درصدشان تحت جراحي سقط جنين قرار گرفتند.

زناني كه با آنها مصاحبه شده بود متعلق به پيشينه‌هاي مذهبي و تحصيلاتي مختلف بودند براي مثال برخي از آنها حتي مدارك و تحصيلات دانشگاهي داشتند و تقريبا نيمي از آنها شاغل بودند. بعلاوه اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد آن دسته از زناني كه جنين دختر خود را سقط نكرده بودند و فرزند دختر بدنيا آورده بودند به درجات مختلف مورد سوء رفتارهاي جسمي و آزارهاي لفظي و بدرفتاري قرار گرفته بودند.

دكتر روبرت ناچتيگال، متخصص اصلي و استاد باليني در دپارتمان بهداشت توليدمثلي در دانشگاه كاليفرنيا از اين بررسي‌ها چنين نتيجه‌گيري كرد كه هر چند اغلب تصور مي‌شود كه تحصيلات بيشتر به معني قدرت گرفتن و توانمند كردن زنان است اما اطلاعات ما نشان مي‌دهد بين قدرت مالي و تحصيلي و قدرت در روابط مادري فاصله زيادي وجود دارد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01