۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۳:۲۴ ب٫ظ

موضوع اصلی این کتاب سرقت از بانکی در مرکز رژیم صهیونیستی می‌باشد. سرقتی که اگرچه در ظاهر صرفا ربودن اموال یک بانک می‌باشد اما رفته رفته دارای ابعاد سیاسی

اهداف توسعه‌طلبانه اسرائیل در کتاب «گروه ناجی عبدالله»

همزمان با پخش یک مجموعه تلویزیونی به نام «گروه ناجی عطا الله» در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های مصری، کتابی به همین نام توسط انتشارات نشر مصری _ لبنانی به چاپ رسید.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، کتاب «گروه ناجی عطا الله» کاری از «یوسف معاطی» نویسنده مصری، رمانی است که در 490 صفحه در سایز متوسط به رشته تحریر درآمده است و شامل 12 بخش مختلف می‌شود.

موضوع اصلی این کتاب سرقت از بانکی در مرکز رژیم صهیونیستی می‌باشد. سرقتی که اگرچه در ظاهر صرفا ربودن اموال یک بانک می‌باشد اما رفته رفته دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی می‌شود که به اسرائیل فرصتی بدهد تا به اهداف شوم خود دست پیدا کند. بر همین اساس سرقت از یک بانک برای این رژیم جعلی بهانه‌ای را فراهم می‌کند تا تمام سرزمین فلسطین را جزو مایملک خود دربیاورد. دشمن گستاخ به خود اجازه می‌دهد تا به جای حل مسئله سرقت از بانک، موضوع را به طور کل تغییر بدهد و با اغراق در جزئیات حادثه بعد دیگری به آن بدهد.

البته داستان اصلی کتاب با آن چه که در مجموعه تلویزیونی روایت می شود بسیار متفاوت می‌باشد. داستان اصلی نگاهی تراژدیک و ژرفی به موضوع مورد نظر خود دارد در حالی که مجموعه تلویزیونی به دلیل جذب مخاطبان عام بیشتر بر اکشن تاکید کرده است و از بار غم و اندوه داستان نیز به بسیار کاسته است.

شهرها و کشورهای مختلف با زبان‌ها، لهجه‌ها و فرهنگ‌های گوناگون محل رویداد حوادث داستان مذکور هستند و از قاهره پایتخت مصر تا سرزمین‌های اشغالی فلسطین و شهر رفح، مرزهای پایتخت عراق بغداد، ترکیه و سوریه هر کدام بستر برخی از حوادث و اتفاقاتی است که یکی پس از دیگری در این داستان برای خواننده روایت می‌شود و او را از سرزمینی به سرزمین دیگری می‌برد.

قهرمان داستان فردی است به نام «ناجی عطا الله» که با گروه خود وارد درگیری‌های و زد و خوردهای مختلفی می‌شود و در بخش‌هایی از داستان با دو جنبش‌های آزادی بخش فلسطین موسوم به فتح و حماس نیز همراه می‌شود.  

«یوسف معاطی» در مقدمه کتاب از شخصیت‌های مختلف عراقی، فلسطینی و سوری که به وی در بالا بردن دقت به کار بردن از لهجه‌های مختلف، رفتارها و عادات اجتماعی کشورشان کمک کرده‌اند تشکر کرده است.

http://aljazeera.net/news/pages/54b60181-db94-4964-acd2-572ede423cc7

 

زمان انتشار : 1391-05-06 

امکان ارسال نظر وجود ندارد