۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۱۱:۲۴ ق٫ظ

'علي حسن خليل' ، 'علي خريس' و 'هاني قبيسي' اعضاي فراكسيون جنبش امل در مجلس نمايندگان لبنان در سخنان جداگانه اي خواهان سرعت بخشيدن به روند تشكيل دولت جديد در قالب 'دولت نجات ملي' شدند.

جنبش ‘امل’ خواهان تشکیل دولت نجات ملی در لبنان شد

علي حسن خليل عضو فراكسيون رشد و آزادي و نماينده مجلس طي سخنراني در روستاي 'عدشيت' واقع در جنوب لبنان گفت: اكثريت پارلماني جديد (گروه هشت مارس) گروهي سياسي است كه همه موانع در مسير روند تشكيل دولت جديد را از ميان برداشته و از اين رو امروز تاخير در تشكيل دولت نيز ممنوع است.

عضو فراكسيون رشد و آزادي با اشاره به فراخوان براي تشكيل جبهه ملي از سوي 'نبيه بري' رييس مجلس لبنان تصريح كرد: ما تشكيل جبهه ملي را مي خواهيم كه نه تنها گروه اكثريت پارلماني جديد را در برداشته باشد بلكه ساير نيروهاي سياسي داراي برنامه هاي مشترك را نيز شامل شود چرا كه تهديدها در سطح داخلي و منطقه اي زياد شده است.

علي حسن خليل ادامه داد: مدت زماني را كه در گذشته براي تشكيل دولت از دست داديم شايد قابل توجيه بود ولي امروز ديگر از دست دادن وقت در راستاي تشكيل دولت غير قابل قبول است و ما همه را به تشكيل دولت نجات ملي دعوت مي كنيم.

وي تاكيد كرد: ما مي دانيم كه كشور شاهد تفرقه سياسي ميان گروه ها شده است از اين رو براي حل اين معضل بايد به ميز گفت وگوي ملي باز گرديم.

'علي خريس' عضو فراكسيون رشد و آزادي هم طي ديدار از شهر 'صور' در ايام عيد پاك مسيحيان و تبريك اين عيد به مسيحيان اظهار اميدواري كرد كه دولت در اسرع وقت تشكيل شده و به حل مسايل سياسي و روزانه مردم بپردازد.

'هاني قبيسي' عضو فراكسيون رشد و آزادي نيز طي مراسمي در روستاي 'زبدين' واقع در جنوب گفت: كساني وجود دارند كه در راستاي تشكيل دولت نجات ملي تمام تلاش خود را به كار مي برند و در مقابل گروهي هم با ايجاد ناآرامي در كشور به وحدت ملي لبنان و پيروزي هاي آن ضربه وارد مي كنند.

وي تاكيد كرد: شهروندان لبناني بايد نسبت به اجراي قانون پايبند باشند و از ايجاد و گسترش بي نظمي در كشور بپرهيزند.

عضو فراكسيون رشد و آزادي تصريح كرد: هنگامي گروه سياسي معيني دچار شكست سياسي مي شود، سعي مي كند در اشكال مختلف از جمله ايجاد بي نظمي و هرج و مرج در كشور مانع تشكيل دولت جديد شود.

 

زمان انتشار : 1390-02-05