۱۳۹۷/۱۱/۰۳
۲:۵۲ ب٫ظ

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از اشغال سرزمین فلسطین فقط به غارت آثار فرهنگی و تاریخی آن در داخل مرزهای این کشور اکتفا نکرد، بلکه اقدام به سرقت آثار فرهنگی دیگر کشورهای عربی نیز نمود.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال فلسطین، فرهنگ عربی را هدف قرارداد

به گزارش الأمه:

رژیم استعمارگر صهیونیستی در تلاش است با سرقت فرهنگ عربی آن را محلی و متعلق به خود نشان دهد، به همین دلیل اخیرا با برپایی موزه ای کتاب های دست نویس کشورهای عربی را که از سال 1948 تاکنون در حال سرقت آنها است با نام خود به نمایش گذاشت. 
رژیم صهیونیستی در موزه خود که ماه قبل افتتاح شد، با اعتراف به گسترش دایره سرقت های فرهنگی خود از کشورهای عربی با عنوان «هنر عربی به سرقت رفته» ادعا کرد آثار هنری مذکور را بدون اطلاع و موافقت صاحبان آنها با عبور از مرزهای سیاسی جغرافیایی به نمایش گذاشته تا کشورها را متوجه مشکلات ناشی از محاصره خود در منطقه کند.
با توجه به تداوم سرقت آثار فرهنگی کشورهای عربی توسط رژیم صهیونیستی، این رژیم اخیرا اقدام به انتشار داستان های کوتاه 45 نویسنده زن عرب از کشورهای مختلف جهان بدون موافقت آنها کرده است.
مسئولان موزه رژیم صهیونیستی مدعی شدند ممنوعیت فعالیت های بازرگانی کشورها با این رژیم، خارج کردن سرمایه ها وقراردادن تحریم های جدید علیه این رژیم حتی در زمینه فرهنگی به منظور توقف نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر فلسطینی ها دلیل محاصره این رژیم در منطقه است. 
«عمر کریگر» دبیر موزه رژیم صهیونیستی با طرح ادعای گفت وگو و تبادل نظر با کشورهای خاورمیانه هدف از گروگانگیری آثار هنری عربی را اجبار هنرمندان عرب به برداشتن تحریم ها از این رژیم دانست.
«خلود خمیس» نویسنده فلسطینی که در حیفا زندگی می کند اولین بار هنگامی به این سرقت پی برد که به میزگردی درباره این کتاب دعوت شد و با مشاهده فهرست کتاب ها پی برد بدون اجازه مولفان آنها این آثار ترجمه و منتشر شده است. 
از جمله آثار ادبی به سرقت رفته نویسندگان عرب توسط رژیم صهیونیستی کتاب های «فرح التونسی»، «احلام مستغانمی» نویسنده الجزایری و «بثینه العیسی» نویسنده کویتی و کتاب «حسین بلیبل» نویسنده لبنانی است.
«خمیس» در صفحه شخصی خود در فیسبوک، آثار ادبی و فکری به سرقت رفته نویسندگان عرب توسط رژیم صهیونیستی را فاش کرد.
«خمیس» با برقراری تماس با نویسندگان زن عرب آنها را در جریان سرقت آثارادبی شان قرارداد و گفت: سرقت اساس و پایه هرگونه استعمارگری است به عنوان مثال موزه های امپراتوری های سابق مملو از آثار فرهنگی غارت شده از مستعمره های آنها در آفریقا وآسیا است، اما سرقت رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی بیانگر این حقیقت است که این رژیم در امور آنها مداخله کرده، هیچگونه احترامی برای مرزهای فرهنگی قائل نیست و رویای تبدیل شدن به امپراتوری بزرگ را در سر می پروراند.

 

منبع: ایرنا