۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۸:۲۵ ب٫ظ

اين بيانيه اقدام رژيم صهيونيستي براي اين حمله را تلاش ناكام اين رژيم براي بد جلوه دادن وجهه سودان و مرتبط كردن اين كشور با تروريسم و كارهاي غيرقانوني دانست تا توافقات حاصل شده با آمريكا براي خروج نام سودان از ليست كشورهاي حامي تروريسم را تحت تاثير قرار دهد. پس از برگزاري همه پرس

سودان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند

وزارت خارجه سودان اعلام كرد كه به علت حمله موشكي رژيم صهيونيستي به منطقه "پورتسودان " از اين رژيم در شوراي امنيت شكايت مي كند.

به نقل از خبرگزاري رويترز، 'خالد موسي'، سخنگوي وزارت خارجه سودان گفت كه كشورش اقدامات اوليه براي شكايت از رژيم صهيونيستي در شوراي امنيت را به علت حمله موشكي اين رژيم به منطقه پورتسودان كه دو كشته برجاي گذاشت، آغاز كرده است.
اما تل آويو از اظهار نظر درباره اتهاماتي كه خارطوم درباره اين حمله موشكي به اين رژيم نسبت داده است، خودداري كرد.
حمله رژيم صهيونيستي به پورتسودان مشابه حمله سال 2009 اين رژيم به كارواني در شرق سودان بود كه تل آويو مسئوليت اين حمله را نپذيرفت، اما آن را نفي نيز نكرد.
بيانيه مكتوب وزارت خارجه سودان گزارش هاي منتشر شده مبني بر اينكه يكي از دو مرد كشته شده در اين حمله، يك مقام عاليرتبه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) بود، را رد كرده و يادآور شد كه هر دو قرباني اين حمله سوداني بودند.
اين بيانيه اقدام رژيم صهيونيستي براي اين حمله را تلاش ناكام اين رژيم براي بد جلوه دادن وجهه سودان و مرتبط كردن اين كشور با تروريسم و كارهاي غيرقانوني دانست تا توافقات حاصل شده با آمريكا براي خروج نام سودان از ليست كشورهاي حامي تروريسم را تحت تاثير قرار دهد.
پس از برگزاري همه پرسي جنوب سودان كه به جدايي اين منطقه از دولت حاكم در شمال منجر شد، واشنگتن قصد دارد نام سودان را از ليست كشورهاي حامي تروريسم حذف كند.
در همين راستا 'برينستون ليمان'، سفير جديد آمريكا در امور سودان امروز يادآور شد كه در راستاي خارج كردن سودان از فهرست كشورهاي حامي تروريسم با 'علي كرتي'، وزير امور خارجه سودان ديدار و گفت و گو كرده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-20