۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۷:۵۲ ب٫ظ

پس از تصویب و اجرای شدن این قانون دیگر هیچ شهروند فلسطینی که مورد هجوم ارتش اسرائیل قرار گرفته است، نمی تواند شکایتی علیه این رژیم داشته باشد. همچنین مهاجران خارجی نیز در صورت بروز هر گونه مشکلی حتی موضوع کوچکی مانند زد و خورد، اجازه ارائه دادخواستی در مراکز قضایی اسرائیل را نخوا

قانونی جدید در اسرائیل و مشکلات پس از آن

به نقل از سایت خبری المنار، اخیرا قانون جدیدی در اسرائیل به تصویب رسیده است که بر اساس آن برای شهروندان فلسطینی که قصد دارند مشکلات دادگاهی خود را پیگیری کنند مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آورد.

«یعقوب نئمان» اخیرا قانونی را با نام «قوه قضاییه اسرائیل» به تصویب رسانده است. این قانون که قرار است از سپتامبر آینده رسما وارد مرحله اجرا بشود، تنها پرونده قضایی افرادی را پیگیری می کند که دارای شناسانامه اسرائیلی و یا گذرنامه این رژیم غاصب را در دست داشته باشند. این قانون نه تنها شامل شهروندان اسرائیلی می شود که فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی را نیز دربرمی گیرد. بر این اساس شهروندان فلسطینی و حتی مهاجران خارجی نیز تنها در صورت داشتن هویت اسرائیلی می توانند مشکلات خود را پیگیری کنند.

پس از تصویب و اجرای شدن این قانون دیگر هیچ شهروند فلسطینی که مورد هجوم ارتش اسرائیل قرار گرفته است، نمی تواند شکایتی علیه این رژیم داشته باشد. همچنین مهاجران خارجی نیز در صورت بروز هر گونه مشکلی حتی موضوع کوچکی مانند زد و خورد، اجازه ارائه دادخواستی در مراکز قضایی اسرائیل را نخواهند داشت.  

«عوید فلر» وکیل و از اعضای انجمن حمایت از حقوق شهروندان اسرائیلی در گفتگوی خود با روزنامه هارتس چاپ اسرائیل در توضیح این قانون گفته است: تصویب این قانون از اسرائیلی های موجود در اراضی اشغالی دفاع خواهد کرد و مانع ارائه هزاران شکایتی خواهد شد که سالانه به دادگاه های مختلف اسرائیل برده می شود.

وی همچنین با اشاره به حق اسرائیل در تصویب و اجرای چنین قانونی افزوده است: قانون مذکور مطمئنا بر زندگی بسیاری از مردم این سرزمین تاثیر خواهد گذاشت. اما قوه قضاییه اسرائیل حق دارد قانون را در جهت منافع خود تنظیم کند.

 http://www1.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=2&cid=101&frid=41&seccatid=101&eid=281641

 

زمان انتشار : 1391-05-23