۱۳۹۹/۰۲/۲۴
۶:۱۴ ب٫ظ

با نزدیک شدن به روز قدس به معرفی مستندهای فارسی زبان درباره قضیه فلسطین می‌پردازیم.

مستندهای فارسی زبان درباره قضیه فلسطین

به گزارش الأمه:

با نزدیک شدن به روز قدس به معرفی مستندهای فارسی زبان درباره قضیه فلسطین می‌پردازیم.

1- مجموعه مستند «شکوفه های زیتون»

 

مجموعه مستند "شکوفه های زیتون" در رویکردی نو و با بهره گیری از انبوهی از تصاویر کمتر دیده شده به تحقیق و انعکاس واقعیت سرنوشت 26 هنرمند و نخبه فرهنگی آمریکایی و اروپایی یهودی و مسیحی حامی فلسطین می پردازد. از طریق لینک زیر می توانید به قسمت های مختلف این مستند دسترسی پیدا کنید: 

http://www.doctv.ir/programs/8643-شکوفه-های-زیتون-1

 

2- در جستجوی وطن شرقی

 

این مستند به بررسی زندگی و افکار ادوارد سعید، متفکر فلسطینی، از نگاه اندیشمندان ایرانی و خارجی می‌پردازد.

https://www.aparat.com/v/jy8R2/برنامه_سیاسی_تاریخی_شبکه_1_-_در_جستجوی_وطن_شرقی

 

3- اسرائیل، شکاف از درون

 

در این مستند به بررسی عقاید و رفتار متحجرین یهودی ساکن اسرائیل پرداخته می‌شود. کسانی که با مدرنیته مخالفند؛ تلویزیون، رادیو، اینترنت و شلوار جین را حرام میدانند و حتی بعضی از آنان به دنبال نابودی دولت اسرائیل هستند!
مستند «اسرائیل، شکاف از درون» همچنین درگیری‌های اجتماعی شدید افراطیون یهودی با سایر ساکنین مناطق اشغالی و نیز درگیری‌های آنان با دولت اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این مستند توسط پایگاه اینترنتی شعوبا ترجمه و زیرنویس شده است.

http://shouba.ir/مستند-اسرائیل،-شکاف-از-درون،-روایت-د/

 

4-مستند «قصه های قدس»

 

روایتی از تفاوت های تفکر صهیونیسم با یهودیت و تاثیر رسانه های صهیونیستی در جهان است. در این مستند نحوه شکل گیری تفکر صهیونیسم و تأثیر رسانه های صهیونیستی در جهان را از زبان یهودیان می شنویم و نشان داده می شود که بعضی از این یهودیان خودشان پرچم اسراییل را آتش می زنند و اعتراف می کنند که ما نباید فلسطین را اشغال می کردیم. این مجموعه در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه ای در داخل فسطین اشغالی تهیه شده و در آن محدودیت های شهروندان فسلطینی از زبان خود یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی بیان می شود. 

 

https://www.filimo.com/m/7747

5- ساعت 6 به وقت واشنگتن

 

مستند ساعت 6 به وقت واشنگتن به شکل گیری اسرائیل در فلسطین اشغالی و ماجرای توافق نامه کمپ دیوید بین مصر واسرائیل و امضای توافق نامه در زمان انور سادات می پردازد.

 

https://www.filimo.com/m/z6iav

 

6- غزه 85 مایل

 

از سال 2008 به بعد تنها راه ارتباطی ساکنان غزه با جهان خارج، آبراه کم عرضی شد که فعالان و مدافعان حقوق مردم فلسطین بارها تلاش کردند با عبور از آن، کمک های انسانی خود را به ساکنان غزه برسانند.مستند "غزه؛ 85 مایل" روایت سفر کشتی "ماوی مرمره" به غزه است.  روایت تجاوز، کشتار و رفتار غیرانسانی مأموران رژیم صهیونیستی با بیش از 600 فعال حقوق بشر سرنشین کشتی ماوی مرمره و آنچه بر آن ها رفت

 

 

https://www.filimo.com/m/dnLwB

 

7- رویای بازگشت

 

مستند رؤیای بازگشت مستندی 3 اپیزودی است که پروژه بازگشت به سرزمین موعود، درگیری سال های اخیر در مسجد الاقصی و شکل گیری انتفاضه سوم را روایت می کند.

https://www.filimo.com/m/sQUF9

 

8- یرموک؛ بهانه ای برای آزادی

 

یرموک بهانه‎ای برای آزادی به موضوع آوارگان فلسطینی می پردازد که به کشور سوریه پناه برده اند. «یرموک» بزرگترین اردوگاه فلسطینیان آواره است که شاید بزرگترین حجم مبادلات تجاری و اقتصادی در میان فلسطینیان قبل از جنگ به این منطقه اختصاص داشته است. صدمات جنگ و مهاجرت دوباره فلسطینیان این بار از کشور سوریه از موضوعات این فیلم است.

 

https://www.filimo.com/m/QfWZU


م
نبع: اقصانا