۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱۲:۴۷ ب٫ظ

رژیم سعودی عربستان با برداشت سطحی مآبانه از دین مبین اسلام و با استناد به فتاوی شاذ مفتی های وهابیت مصداق بارز اسلام آمریکایی را در منطقه به نمایش گذاشت و اسلامی که آن ها سردمدار آن بودند نه تنها با مناغع آمریکا در تضاد نبود بلکه مجری سیاست های آمریکا در منطقه بود.

مقاله/خوش خدمتی های عبدالشیطان!

ایمان اسدی

 

در بررسی سیر تطور اندیشه فرقه ی جعلی وهابیت می توان یک نقطه ی عطفی را برای این نحله ی ضاله ی فکری تصور کرد و آن چیزی نبود جز پیوند بین اندیشه آل وهاب و شمشیر آل سعود؛ که از طرفی موجب حکمرانی گسترده آل سعود بر سرزمین حجاز گردید و از طرفی موجب تحمیل این اندیشه به زور شمشیر به دیگران شد.

رژیم سعودی عربستان با برداشت سطحی مآبانه از دین مبین اسلام و با استناد به فتاوی شاذ مفتی های وهابیت مصداق بارز اسلام آمریکایی را در منطقه به نمایش گذاشت و اسلامی که آن ها سردمدار آن بودند نه تنها با مناغع آمریکا در تضاد نبود بلکه مجری سیاست های آمریکا در منطقه بود.

استکبار جهانی که همواره به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه بود نیز با حمایت کامل از خاندان آل سعود توانست بسیاری از منافع خود را به پیش برد و این چنین بود که در بسیاری از تحولات منطقه که آمریکایی ها در آن نقش داشتند دست استکبار جهانی از آستین خلفای آل سعود بیرون آمد؛ و جدال بین تمدن اسلامی و تمدن غرب به تعبیر برخی کارشناسان به جنگ سرد بین ایران و عربستان بدل گردید که به مثابه مقاتله نهایی اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی تلقی می شود

 

در اینجا به اختصار نمونه هایی از خوش خدمتی های حکام سعودی به استکبار را به اختصار بررسی می کنیم :

1-       در انتخابات پارلمانی سال 2009 لینان که شاهد آرایش انتخاباتی جریان 8 مارس و 14 مارس در مقابل یکدیگر بودیم، تحولات لبنان به صحنه وزن کشی جریان های سیاسی داخلی لبنان و حامیان خارجی آنها تبدیل شده بود، جریان 8 مارس که عمده ترین گروه های آن را حزب الله، جریان امل و جریان ملی آزاد لبنان تشکیل می داد در مقابل جریان 14 مارس که شاخص ترین گروه آن حزب المستقبل می باشد قرار گرفت که در این بین رژیم سعودی عربستان از تمامی ظرفیت های خود برای پیروزی جریان 14 مارس یا همان جریان غربگرای سازشگر با اسرائیل استفاده کرد. .عربستان سعودي با هزينه كردن پول‌هاي هنگفت براي خريد راي و انتقال لبناني‌هاي مقيم خارج به لبنان براي راي دادن به نفع گروه 14 مارس نقش موثري در تغيير سرنوشت اين انتخابات داشت، که البته با سقوط دولت حریری همه نقشه های سعودی نقش بر آب شد.

پايگاه اينترنتي ويكي ليكس با انتشار سندي از توطئه عربستان سعودي و كويت براي پرداخت يك ميليارد دلار به برخي گروه‌ها در انتخابات پارلماني لبنان جهت مقابله با نمايندگان حزب الله، پرده برداشت. این یک نمونه از خوش خدمتی های عربستان به غرب و در رأس آن آمریکا بود.

 

2-       در ژوئیه 2006 یعنی همان ایام جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی که اولین فاز عملی شکست طرح خاور میانه بزرگ را به تئوری پردازان آن و به جهانیان فهماند، رژیم سعودی عربستان به جای محکوم کردن تجاوز گریهای صهیونیستها و حمایت از مردم مظلوم لبنان به همراهی کشور های مصر و اردن اقدام به تشکیل اتاق جنگ علیه حزب الله لبنان کرد و در نامه ای به سران رژیم صهیونیستی خواهان نابودی هلال شیعی شدند.

3-       در انتخابات پارلمانی 2010 عراق که آرایش انتخاباتی آن یکبار دیگر به صحنه صف آرایی حامیان استکبار و مخالفان آن این بار در کشوری دیگر تبدیل شده بود، در یک طرف انتخابات ائتلاف دولت قانونی به ریاست نوری المالکی، ائتلاف ملی به رهبری حکیم، جریان صدر و برخی از گروه های کرد عراق بود که در مقابل ائتلاف غربگرا و سکولار العراقیه به رهبری ایاد علاوی صف آرایی کردند. در اين ميان عربستان که بعد از روي کار آمدن دولت شيعي در عراق از هيچ اقدامي براي اختلال در روند سياسي اين کشور دريغ نکرده بود سعي داشت با حمایت از ائتلاف سکولار العراقیه جايگزيني براي ساختار وانديشه هاي مذهب گراي شيعيان که از سال 2005 براي اولين بار حاکميت واقعي بر عراق را تجربه کردند، مطرح سازد.در این بین عربستان تمامی توان خود را مصروف پیروزی العراقیه کرد، از حمایت های مالی گرفته تا رایزنی های سیاسی، که در این زمینه فقط مراجعه به آرشیو شبکه العربیه در حمایت از سکولارهای عراقی خود مبین ماجراست. بر اساس اطلاعات موثق که در رسانه هاي مختلف منتشر شده عربستاني ها به تنهايي 20 ميليارد دلار را براي محور ضد شيعي به تعبير خودشان ضد ايراني اختصاص دادند تا در کنار بسيج تمامي رسانه هاي در اختيار به عاملي براي تحقق اين هدف تبديل شوند.البته تحولات عراق هم با پیروزی شیعیان و تشکیل دولت ائتلافی آنها بار دیگر طعم شکست را به خاندان ال سعود چشاند

4-       جنگ 7 ماهه رژیم علی عبدالله صالح با جنبش الحوثی در یمن در سال 2010 که نبرد ششم به شمار می آمد صحنه ای دیگر از خباثت های آل سعود علیه شیعیان و در حمایت از منافع استکبار در منطقه را به نمایش گذاشت. سعودي‌ها به كمك فشار ديپلماسي امريكا همه مبادي ورودي و خروجي يمن را به كنترل خود درآوردند، نه تنها راه‌هاي ارسال سلاح به مبارزان يمن بسته شد بلكه راه‌هاي امدادرساني به روي مجامع بين‌المللي نيز مسدود گرديد، ولی این پایان ماجرا نبود، رژیم سعودی که همواره در جنگ ها نقش پشت پرده را ایفا می کرد این بار معادلات عوض شد و خود کشور عربستان مستقیما وارد جنگ با سربازان الحوثی شد و نبرد صعده رقم خورد که تلفات مالی و جانی زیادی را برجای گذاشت که البته رسوایی نظامیان سعودی با تصاویری که بعدها از این نبرد منتشر شد چندین برابر شد.

5-       در نا آرامی های اخیر کشور سوریه که به وضوح می توان دست استکبار و ایادی آن را در تجهیز گروه های تروریستی علیه مردم و حکومت مشاهده کرد، که می توان این راهبرد غرب در قبال نا آرامی های سوریه را همان ترفند شبیه سازی استکبار در برخورد با کشورهای محور مقاومت نامید( البته با کمی تسامح). در این ماجرا هم نقش سعودی و رسانه های آن در بزرگ نمایی آنچه که اعتراضات مردمی خوانده می شود جای بسی تامل دارد. در همین زمینه پایگاه موسوم به فیلکا اسرائیل از جزئیات طرح مشترک سعودی ها و آمریکایی ها ضد سوریه پرده برداشت . بر اساس این طرح ، بندر بن سلطان سفیر وقت عربستان در امریکا ، با همکاری جفری فیلتمن سفیر سابق آمریکا در لبنان ، در طرحی برای براندازی نظام حاکم در سوریه با یکدیگر مشارکت دارند . البته فتوای یکی از علمای عربستان مبنی بر براندازی نظام حاکم بر سوریه را هم نمی توان نادیده گرفت، که این غائله هم با هوشاری و حضور به موقع مردم سوریه در صحنه به ضرر استکبار به پایان رسید.

نمونه های فراوان دیگری از نوکری خائن الحرمین الشریفین در برابر غرب وجود دارد؛ از جمله سکوت در قبال جنایات صهیونیست ها در نوار غزه چه در جنگ 22 روزه چه اکنون، اعتبار قائل شدن برای دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، پناه دادن به زین العابدین بن علی حاکم فراری تونس، حمایت همه جانبه از مبارک حتی لحظاتی قبل از سرنگونی او، مداخله در منازعه ی اخیر یمن از کانال های مختلف از جمله شورای همکاری خلیج فارس، همراهی با کویت در اتهام زنی علیه ایران در کشف شبکه جاسوسی ایران در کویت و چندین و چند نمونه ی دیگر که مجال بررسی آن ها در حوصله ی مخاطب نمی گنجد، اما جایی که بی شرمی و خباثت ال سعود بیش از پیش بر دیگران عیان شد حضور نظامی آن ها در کشور بحرین و جنایاتی بود که در آنجا مرتکب شدند.

خاندان فاسد آل سعود پس از اینکه دومینوی انقلاب کشورهای عربی به حوزه خلیج فارس رسید ترس سراسر وجودشان را فرا گرفت و یک مرتبه برای مهار این خیزش ها که دیر یا زود گریبان خودشان را هم میگیرد به فکر مقابله افتادند و با استناد باطل به توافق سپر جزیره با همراهی آل نهیان امارات اقدام به ارسال نیرو به بحربن کردند تا به زعم خودشان بتوانند رژیم خونخوار آل خلیفه را تثبیت کنند و با سرکوب موج قیام مردم در بحرین مانع از تکرار این انتفاضه در سایر کشورها شوند

آل سعود در بحرین برای مقابله با انقلابیون از هیچ کوششی فرو گذار نکرد؛ از کشتار مردم گرفته تا بازداشت معترضین، از تخریب مساجد گرفته تا قرآن سوزی، از ویران کردن خانه و کاشانه مردم گرفته تا به مکان نامعلوم منتقل کردن برخی زنان معترض و بسیار بسیار جنایات دیگر که قلم از نوشتن آن شرم دارد.

آری؛ این بار هم آل سعود برای استکبار سنگ تمام گذاشت و این جور امنیت ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین را تامین کرد، اما بیش از هرچیزی رژیم آل سعود و حامیان استکباری آن باید بدانند که روزگار نوکری سران کشورهای منطقه به پایان رسیده است و دیر یا زود سرنوشت حکام عربستان هم به سرنوشت باقی دیکتاتورها پیوند خواهد خورد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01