مسلمانان در سال گذشته میلادی برای بهتر شنیده شدن صدای خود، بیش از گذشته به شبکههای اجتماعی روی آوردند و هشتگهای پر بازدیدی را ایجاد کردند.
پربازدیدترین هشتگهای مسلمانان در سال ۲۰۱۸
به گزارش الأمه:
در سال ۲۰۱۸، مسلمانان با ایجاد هشتگهایی در زمینه دغدغههای خود، در فضای مجازی فعالیت گستردهای داشتند.
در این هشتگها مسائلی همچون مطالبه حقوق، حمایت از مسلمانان و بیان دیدگاههای آنان مطرح شده بود. برخی از مهمترین هشتگهایی که مسلمانان در این سال ایجاد کردند عبارتند از:
#LoveAMuslimDay
یک روز پس از انتشار نامههای تنفر آمیز با عنوان «روز تنبیه یک مسلمان» در انگلیس، هشتگی با عنوان «روز دوست داشتن یک مسلمان» با هدف مقابله با نفرتپراکنی دینی از طریق دوستی، در این کشور پربازدید شد.
#MeTwo
به دنبال کنارهگیری «مسعود اوزیل» فوتبالیست ترک تبار از تیم ملی آلمان به دلیل حملات نژادپرستانه به وی، هزاران نفر در این کشور، داستانهای خود درباره تبعیضهای روزمره را با هشتگ «MeTwo»، به اشتراک گذاشتند.
#LetUsPray
دانشجویان مسلمان در کالج برنارد (Bernard College) و دانشگاه کلمبیا در آمریکا، با هشتگ #LetUsPray کمپینی ویدئویی را برای اختصاص جایی مناسب برای اقامه نماز به راه انداختند.
#MuslimWomenDay
در دومین سالروز «روز زنان مسلمان»، پس از اینکه زنان، تجربیات و حمایتهای خود از زنان مسلمانی که الهامبخش آنان شدند را به اشتراک گذاشتند، هشتگ #MuslimWomenDay به سرعت پر بازدید شد.
#BeingBlackandMuslim
در روز ۱۳ فوریه، ائتلاف ضد نژادپرستی اسلامی، مراسم پنجمین سالگرد راهاندازی هشتگ #BeingBlackandMuslim را برگزار کرد. موضوع امسال این هشتگ «مسلمانان سیاهپوست آتلانتیک، گذشته، حال و آینده» بود.
#BlackMuslimReads
در جریان رویداد امسال «ماه تاریخ سیاهپوستان»، مسلمانان آفریقایی تبار آمریکا در سراسر این کشور، بهترین نوشتههای خود را تحت هشتگ #BlackMuslimReads منتشر کردند که به سرعت پر بازدید شد.
#JusticeforZainab
این هشتگ در ژانویه ۲۰۱۸ برای درخواست مجازات برای عاملان قتل یک دختر هفت ساله که در منطقه قصور در شمال شرق پاکستان، مورد آزار قرار گرفته و کشته شده بود ایجاد شد.
منبع: ایکنا