۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۸:۱۴ ب٫ظ

النبهانی: کشور عمان به چنین آموزش‌هایی احتیاج دارد تا جوانان با حقوق و وظایفشان در زمینه سیاست آگاه شوند. باید قوانین مربوط به دموکراسی، مفاهیم و اصطلاحات مربوطه را در میان مردم ریشه‌دار کرد تا افراد بهتر بتوانند با مسائل روز خود مواجه شوند.

گشایش اولین گروه رشته علوم سیاسی در عمان

در هر جامعه‌ای موسسه‌ها و مراکز مختلف فرهنگی و علمی وظیفه مهم بالا بردن سطح دانش و آگاهی‌های مردم را بر عهده دارند. طبیعی است که هر اندازه متولیان امر این مراکز نسبت به آموزش مردم حساس‌تر باشند، سطح دانشی که ارائه می‌شود و میزان اطلاعات عرضه شده بهتر و کاربردی‌تر خواهند بود. دانشگاه السلطان قابوس یکی از این مراکز علمی و فرهنگی است که با برگزاری کلاس‌های مختلف سودمند در این راه موفق عمل کرده است.

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین، فعالان عرصه علم و دانش در کشورهای عربی معتقدند که دانشگاه السلطان قابوس یکی از مراکز بسیار مهمی بوده است که توانسته‌ سطح اندیشه و آگاهی‌های مردم را به شکل قابل توجهی بالا ببرد.

طبق این گزارش دانشگاه مذکور برنامه‌های کارشناسانه‌ای در زمینه‌های مختلف نقدی و علمی دارد و این کلاس‌های سودمند به دانشجویان کمک کرده است که نسبت به مسائل سیاسی کشور خود حساس‌تر و دقیق‌تر بشوند و این حساسیت سیاسی طبیعتا منجر به رشد و تعالی کشورهایشان خواهد شد.

این گزارش که با نام «علوم سیاسی وارد دانشگاه عمان می‌شود» در سایت میدل ایست آن لاین درج شده بود، همچنین به کاربردی بودن رشته مذکور که قرار است از سال آینده در  این دانشگاه آموزش داده شود، اشاره کرده و در این خصوص می‌نویسد: این رشته درسی به لحاظ کارشناسی بودن و اشراف اساتید نسبت به آن از اهمیت برخوردار است. این مسئله باعث شده است که دانشجویانی که این رشته درسی را انتخاب می‌کنند به اندازه کافی مهارت‌های لازم برای حضور در عرصه‌های سیاسی را به دست بیاورند.

قرار است گروه علوم سیاسی دانشگاه السلطان قابوس، آموزش‌های خود را از سپتامبر 2013 آینده به اولین گروه دانشجوی رشته مذکور شروع کند.  

در همین راستا خالد بن هلال النبهانی رئیس کمیته آموزش و فرهنگ شورای کشور عمان در خصوص اهمیت گشایش چنین گروهی در دانشگاه گفت: کشور عمان به چنین آموزش‌هایی احتیاج دارد تا جوانان با حقوق و وظایفشان در زمینه سیاست آگاه شوند. باید قوانین مربوط به دموکراسی، مفاهیم و اصطلاحات مربوطه را در میان مردم ریشه‌دار کرد تا افراد بهتر بتوانند با مسائل روز خود مواجه شوند.

دکتر عبدالله الغیلانی معاون دانشکده پزشکی عمان نیز با تاکید بر اهمیت افتتاح گروه علوم سیاسی در دانشگاه السلطان قابوس گفت: گشایش چنین گروهی از نظر زمانی بسیار حائز اهمیت است. چرا که با توجه به حوادث اخیر جهان عرب، آموزش علوم سیاسی به مردم از جایگاه بسیار بالایی برخوردار شده است.

 http://www.middle-east-online.com/?id=13271

 

زمان انتشار : -