مصاحبه

گفت‌وگوی«صبح‌نو»باتهیه‌کننده‌برنامه«هشتگ»

پرمخاطب‌ترین‌برنامه‌شبکه‌العالم‌راداریم

«هشتگ» برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی آقای محمدمعین‌ مقامی است که از شبکه برون‌مرزی العالم به روی آنتن می‌رود.

راهکار قرآن کریم برای صدور انقلاب اسلامی

پنجمین جلسه از نشست «مدافعان فرهنگی حرم» با حضور حاج احمد نزل آبادی از فعالان فرهنگی سوریه در حسینیه هنر تهران برگزار شد.

حسن‌اف به مناسبت سالگرد ربودن امام صدر مطرح کرد؛

امام صدر ثابت کرد که فرهنگ دینی برای نیازهای انسان معاصر کافی است

مترجم آثار امام موسی صدر به ترکی آذربایجانی گفت که امام صدر اثبات کرد که فرهنگ دینی برای پاسخگویی به نیازهای انسان معاصر کافی است

نگاه بالا به پایین رسانه‌ها به مهاجران/ «خون‌شریک» یک باوریم!

محمدسرور رجایی معتقد است که آثاری چون «انجیرهای سرخ مزار» که به قلم نویسندگان افغانستانی ساکن در ایران نوشته شده است، با بی‌مهری جامعه فرهنگی ایران مواجه شده است.

گفتگوی صبح نو با عوامل مستند «متولد اورشلیم»

نرفتیم با اسرائیل مبارزه کنیم!

مستند «متولد اورشلیم» این روزها بازار مستند را داغ کرده است. پرداختن به سوژه اسرائیل در گفت‌وگو با چند صهیونیست، آن هم با زاویه‌دیدی خاص که با قرائت رسمی فاصله محسوسی دارد، آخرین مستند حسین شمقدری را در کانون توجه قرار داده است.

گفت‌وگو با رضا برجی درباره حضور ضعیف فرهنگی ایران در خارج از کشور

در بوسنی یک مسجدهم نساختیم

جنگ بوسنی شاید شنیده‌شده‌ترین تجربه ایرانی‌ها در تأثیرگذاری فرهنگی کیلومترها دورتر از مرز کشور باشد. به‌دنبال کسی رفتیم که از این تأثیرگذاری در مدیوم‌های هنری بیشتر برایمان بگوید؛ اما فهمیدیم لابه‌لای حضور خودجوشش در بیش از 100 کشور برای روایت جنگ‌ها، دردها و ناگفته‌ های تلخی هست

رجایی: هدفم تقویت نگاه علمی به تاریخ شفاهی افغانستان است

دبیر اولین دوره آموزشی تاریخ شفاهی افغانستان معتقد است که برگزاری این دوره به تقویت نگاه علمی نسبت به تاریخ شفاهی افغانستان می‌انجامد.

‏نویسنده ترکیه‌ای: شاعری بهتر از حافظ نمی‌شناسم

پروفسور «مهمت کانار» نویسنده و مترجم سرشناس ترکیه‌ای می‌گوید که در ادبیات کلاسیک شاعری بهتر از حافظ نمی‌شناسد و او را ‏بهتراز سعدی می داند.‏

ماجرای سانسور صدای آوینی در تلویزیون

نادر طالب‌زاده گفت: در اولین سالگرد جنگ بوسنی، سه قسمت «خنجر و شقایق» تدوین و آماده شده بود و بقیه قسمت‌ها در حال تدوین و صداگذاری بود. وقتی سه قسمت پخش شد، در کمال ناباوری صدای آوینی حذف شد. این ماجرا حدود یک سال قبل از شهادت آوینی (در سال ۱۳۷۲) رخ داد، با این حال آوینی چندان شن