۱۳۹۷/۰۱/۲۴
۹:۵۸ ب٫ظ

وی که تصاویری از آتش زدن قرآن کریم وتخریب مساجد وحسینیه ها توسط رژیم آل سعود وآل خلیفه را به خبرنگار مهر نشان داده بود، تصریح کرد: عمق جنایات نیروهای این دو رژیم در بحرین به اندازه ای است که هیچ یک از شیعیان بحرین ذره ای احساس امنیت نمی کنند.

آتش زدن قرآن توسط نیروهای سعودی در بحرین

یک عالم بحرینی با نشان دادن تصاویری از فجایع آل سعود و آل خلیفه در بحرین، از آتش زدن قرآن کریم و تخریب 25 مسجد و 18 حسینیه در این کشور خبر داد.

شیخ البحرانی در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم درگفتگو با مهر، جنایات رژیم آل سعود و آل خلیفه در بحرین را فجیع و دردناک توصیف کرد و اظهار داشت: حکومت آل خلیفه سالیان سال است که منتظر فرصتی بود که در این کشور شیعه کشی به راه بیندازد و متاسفانه این فرصت اکنون برای این حکومت دیکتاتور مهیا شده است.

وی که تصاویری از آتش زدن قرآن کریم وتخریب مساجد وحسینیه ها توسط رژیم آل سعود وآل خلیفه را به خبرنگار مهر نشان داده بود، تصریح کرد: عمق جنایات نیروهای این دو رژیم در بحرین به اندازه ای است که هیچ یک از شیعیان بحرین ذره ای احساس امنیت نمی کنند. آنها بیش از 40 نسخه قرآن کریم را در جریان تخریب مساجد، آتش زدند.

البحرانی جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین را به مراتب بدتر از جنایات وهابیون عنوان کرد و افزود: نیروهای آل سعود و آل خلیفه تاکنون 25 مسجد و 18 حسینیه را در بحرین به صورت کامل تخریب کردند و در اثر حملات وحشیانه آنها، به 253 مسجد و 375 حسینیه نیز آسیب جدی وارد شده است.

وی ادامه داد: آنها به بهانه اینکه در مساجد شیعی اسلحه وجود دارد، موزائیک های وسط مساجد را بر می دارند و به دنبال آن کل مساجد را تخریب می کنند، در حالی که قیام مردم بحرین بدون استفاده از هیچ گونه سلاحی بوده است.

این عالم بحرینی با بیان اینکه بحرین در ایام فاطمیه به عزاداری برای حضرت فاطمه(س) مشهور بوده است، گفت: فشارهای نیروی آل سعود و آل خلیفه به مردم تا حدی بود که شهر منامه با وجود اینکه دارای مساجد و حسینیه های فراوانی است اما در این ایام در خفقان بسر می برد و شیعیان حتی اجازه برقراری مراسم های خانگی را ندارند.

وی تصریح کرد: آنها حسینیه های شیعیان را تخریب می کنند و بر روی دیوارهای تخریب شده حسینیه ها کلمات تحریک آمیز می نویسند و اهل سنت را علیه شیعیان تحریک می کنند.

البحرانی تصریح کرد: در بسیاری ازکشورهای جهان وقتی با قیام مردمی رو به رو می شوند، با پاشیدن آب بر روی معترضان یا سایر اقداماتی نظیر آن، مردم را متفرق می کنند، اما نیروهای آل سعود برای تخریب مساجد و سرکوب مردم با تانک وارد میدان شدند.

وی افزود: ما به همراه جمعی از علمای بحرین، تصاویر جنایات رژیم آل سعود و آل خلیفه را به محضر مراجع تقلید و علمای شاخص قم ارائه کردیم تا این بزرگواران را در جریان آخرین اخبار مربوط به بحرین قرار دهیم.

زمان انتشار : 1390-02-01