۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۵:۴۳ ب٫ظ

آيت الله جوادي آملي گفت: كافربودن آل خليفه و آل سعود محرز است، زيرا آنها علاوه بر تخريب كردن مساجد و حسينيه‌ها، به قرآن كريم هم رحم نكردند و اين كتاب الهي را به آتش كشيدند.

آل خلیفه و آل سعود کافر در بحرین به مساجد،حسینیه ها و قرآن هم رحم نکردند

آيت الله جوادي آملي گفت: كافربودن آل خليفه و آل سعود محرز است، زيرا آنها علاوه بر تخريب كردن مساجد و حسينيه‌ها، به قرآن كريم هم رحم نكردند و اين كتاب الهي را به آتش كشيدند.

از قم به نقل از روابط عمومي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، آيت‌الله عبدالله جوادي آملي در ديدار تعدادي از علماي بحرين، پس از استماع گزارشي از جنايات آل سعود و آل خليفه در بحرين از جمله تخريب مساجد و آتش زدن قرآن كريم، كشتار مردم مظلوم، دستگيري چهره‌هاي تاثيرگذار بحرين و زنداني كردن آنها، ممنوعيت عزاداري براي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و ... تاسف و تاثر عميق خود را در قبال اين جنايت‌ها اعلام كرد.

وي كه سخنان خود را با «انا لله و انّا اليه راجعون» آغاز كرده بود، اين مصيبت را به ساحت مقدس حضرت ولي عصر ارواحنا له فداه و حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها تسليت گفت و افزود: اين گزارش تلخي كه ارائه فرموديد همه ما را نگران مي‌كند، لكن ذات اقدس الهي مشابه اين حوادث تلخ را براي انبياء و اولياي الهي ذكر كرد.

اين مرجع تقليد ضمن تاثر شديد از مشاهده تصاوير از اهانت نيروهاي آل سعود و آل خليفه به ساحت مقدس قرآن كريم، اظهار داشت: آل خليفه، آل سعود، قذافي و صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها نه شيعه هستند و نه سني. كسي كه قرآن را آتش مي‌زند، مسلمان نيست، بلكه گرفتار و برده استكبار و صهيونيست و آمريكا شده است؛ اينها حتي وهابي هم نيستند، به خاطر اينكه وهابي‌ها حداقل قرآن را قبول دارند.

آيت‌الله جوادي آملي با ذكر آيه شريفه «لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، تصريح كرد: كساني كه در جريان فجايع آل سعود و آل خليفه به مقام رفيع شهادت نائل شدند، در واقع از يك زندان آزاد مي‌شوند و در روح و ريحان قرار مي‌گيرند.

استاد برجسته حوزه علميه تاكيد كرد: وظيفه كساني كه زنده هستند نيز استقامت و بردباري است و ذات اقدس الهي خودشان فرمودند إن تنصروا الله ينصركم.

اين مرجع تقليد همچنين به آيه شريفه «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِين» اشاره كرد و افزود: خداوند فرمود وهن و سستي به خود راه ندهيد و صلح و سازش تحميلي را نپذيريد، چون شما پيروز هستيد زيرا خدا با شماست و چون كار كرديد، خداوند هيچ كاري را بي نتيجه نمي‌گذارد.

آيت‌الله جوادي آملي دعا براي پيروزي مظلومان بحرين و تشويق آنها به استقامت و صبر را در جاي خود مهم دانست و در توصيه‌اي به مسلمانان جهان تاكيد كرد: آنچه كه وظيفه ماست، گذشته از دعا و صبر و استقامت، بيداركردن غيرت اسلامي است و وظيفه مسلمانان سراسر جهان اين است كه با سفرا و كارداران و رجال سياسي بحرين برخورد تندي داشته باشند.

وي آنچه كه در خاورميانه به ويژه بحرين در حال اتفاق است را جنگ بين اسلام و كفر دانست و تاكيد كرد: كافربودن آل خليفه و آل سعود محرز است، براي اينكه آنها علاوه بر تخريب كردن مساجد و حسينيه‌ها، به قرآن كريم هم رحم نكردند و اين كتاب الهي را به آتش كشيدند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه كسي كه قرآن را آتش مي‌زند، شيعه يا سني نيست، بلكه ابرهه است، تصريح كرد: در ليبي و تونس هم اين مشكل وجود دارد، به خاطر اينكه كسي كه به سمت مردم موشك شليك مي‌كند، بررسي نمي‌كند كه اين موشك به مساجد برخورد نكند.

آيت‌الله العظمي جوادي آملي تز جدايي دين از سياست را موجب بروز بسياري از مشكلات براي مسلمانان دانست و افزود: ساليان متمادي عده‌اي مي‌گفتند كه دين از سياست جداست و در مسائل سياسي هيچ دخالتي نمي‌توان كرد. ما گفتيم دين از سياست جداست ولي سياست نگفت كه من از دين جدا هستم؛ گفت هر وقت خواستم دين و اهل دين را مي‌كوبم.

وي سياست‌هاي مداخله گرانه آل سعود و ايجاد پايگاه نظامي توسط آمريكايي‌ها را دو محور اساسي حمايت از آل خليفه دانست و تاكيد كرد: اگر جوانان مسلمان در بحرين به خروش مي‌آمدند مي‌توانستند كار آل خليفه را يكسره كنند، اما لشكركشي آل سعود به بحرين ابزاري براي سركوب مسلمانان اين كشور شده است.

استاد برجسته حوزه علميه اظهار داشت: ما بايد بيدار باشيم و نگوئيم كه دين از سياست جداست، چون اگر اين مسئله را بيان كرديم، آتش بس يكجانبه است.

اين مرجع تقليد حمايت از مردم مظلوم بحرين را واجب دانست و تاكيد كرد: بر همه مسلمانان جهان واجب است كه مردم مظلوم بحرين را ياري كنند، منتهي حمايت از مردم مظلوم اين كشور براي بعضي از مسلمانان واجب عيني و براي بعضي ديگر واجب كفايي است.

آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد: بسياري از جوانان ما آماده مبارزه و شهادت هستند ولي راهشان بسته است.

معظم له با تعزيت و تسليت مجدد به علماي بحرين و ابراز همدردي با مردم مظلوم اين كشور، تصريح كرد: اميدوارم ذات اقدس الهي هم شهداي بحرين را با شهداي كربلا و صدر اسلام محشور كند، هم زنداني‌ها را آزاد بفرمايد و هم شما بزرگواران را كه تلاش و كوشش مي كنيد پيام مظلوميت مسلمانان بحرين را به ديگران برسانيد عزت و جلال و شكوه عنايت بفرمايد.

در ابتداي اين ديدار يكي از علماي بحرين به تشريح جزئيات بيشتر جنايت‌هاي آل سعود و آل خليفه در بحرين پرداخت و تصاويري از تخريب مساجد و آتش زدن قرآن كريم را محضر حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ارائه كرد.

 

زمان انتشار : 1390-02-02