۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۳:۳۸ ب٫ظ

حسین الخطیب: ما سعی کردیم تا تمام دست‌اندرکاران عرصه هنر، من جمله دربار سلنتطی اردن را متوجه کنیم که ما تا رسیدن به خواسته‌هایمان دست از اعتراض برنخواهیم داشت. این خواسته همه هنرمندان اردنی است. اما متاسفانه اگرچه این اعتراضات چندین روز است که آغاز شده اما مسئولان کوچکترین توجهی

 اعتراض هنرمندان اردنی و بی‌تفاوتی سلطنت حاکم بر این کشور

هنرمندان اردنی قصد دارند در اعتراض به بی‌تفاوتی‌های دولت نسبت به درخواست‌های آنان دست به اعتصاب غذا بزنند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، هنرمندان اردنی در دو هفته اخیر اعتراضاتی برای درخواست‌های مالی و معنوی حرفه خود از دولت داشته اند که به شدت با بی‌توجهی روبرو شده‌اند. این هنرمندان همچنین می‌گویند که دربار سلطنتی اردن افزون بر بی‌توجهی نسبت به درخواست‌های مربوطه، حتی ارتباطات خود را با این هنرمندان به طور کل قطع کرده است.

در همین راستا رئیس انجمن هنرمندان اردن حسین الخطیب در خصوص استمرار اعتراضات هنرمندان این کشور گفت: ما برای رسیدن به خواسته‌‌هایمان شاید حتی از همه همکاران خود در بخش‌های دولتی و رسمی درخواست کمک کنیم و از آن‌ها بخواهیم برای همراهی با ما دست از کار بکشند تا به دولت فشار بیاید و مجبور شود که به گفته‌ها و خواسته‌های ما گوش بدهد.

الخطیب در ادامه با ابراز ناراحتی از بی‌توجهی مسئولان اردنی گفت: مسئولین مملکتی اردن باید از خود خجالت بکشند. اما مسئولان بدانند که ما اعتراضات خود را ادامه می دهیم و در این مسیر حتی دست به اعتصاب غذا نیز می‌زنیم تا بلکه دولت اردن به میان ما بیاید و از اوضاع و احوال ما باخبر شود.

درخواست‌های انجمن هنرمندان اردن شامل فراهم شدن امکانات پزشکی برای فعالان عرصه هنر و ایجاد فضای مناسب برای تهیه و تولید برنامه‌های داخلی بوده است.

الخطیب همچنین افزود: ما سعی کردیم تا تمام دست‌اندرکاران عرصه هنر من جمله دربار سلنتطی اردن را متوجه کنیم که ما تا رسیدن به خواسته‌هایمان دست از اعتراض برنخواهیم داشت. این خواسته همه هنرمندان اردنی است و اگرچه این اعتراضات چندین روز است که آغاز شده است اما مسئولان کوچکترین توجهی به این خواسته‌ها نداشته‌اند.

رئیس انجمن هنرمندان اردن در پایان افزود که دربار سلنتطی تاکنون کوچکترین پاسخی دال بر موافقت و یا مخالفت با این درخواست‌ها نداشته است. این بی‌توجهی یک برنامه هدف‌دار است. چرا که در نظر سلطنت اردن هنرمندان ارزش توجه و پیگری را ندارند و همین موضوع باعث خشم هر چه بیشتر هنرمندان این کشور شده است.

http://www.aljazeera.net

 

زمان انتشار : 1391-04-04