۱۳۹۸/۰۸/۱۹
۹:۴۵ ق٫ظ

آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن بانوان دبی موسوم به رقابت‌های «فاطمه بنت مبارک» شامگاه شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، برگزار شد و نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها معرفی شدند.

اعلام نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان دبی

به گزارش الأمه:

این مراسم با تلاوت آیاتی از سوی «حلیمه عبدالناصر»، نماینده انگلستان و همچنین نماینده جمهوری کومور در این دوره از مسابقات آغاز شد و سپس فیلمی مستند از فعالیت‌های این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن «شیخه فاطمه بنت مبارک» برای حاضران نمایش داده شد.

در این مراسم نورة خلیفة السویدی، مدیر اتحادیه زنان امارات و جمعی از بانوان و مدیران مراکز آموزش حفظ قرآن این کشور و نمایندگان مؤسسات قرآنی امارات حضور داشتند.

«ابراهیم محمد بوملحه»، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و انسان‌دوستانه، در پیامی به این مسابقه که از سوی «امینه الدبوس» نماینده وی قرائت شد، تأکید کرد: در مسابقات بین‌‌المللی قرآن بانوان دبی امسال شاهد حضور چشمگیر بانوان حافظ قرآن بودیم، به طوری که این رقابت‌ها پس از گذشت چهارسال از عمر خود، به دلیل سطح بالای شرکت‌کنندگان و نتایج خوبی که برخی کشورها به دست آورده‌اند، توانسته است یکی از برجسته‌ترین مسابقات قرآنی جهان باشد.

پس از قرائت پیام بوملحه، رتبه‌های اول تا دهم این دوره از مسابقات تجلیل شدند و «حلیمه عبدالناصر معلم احمد»، از انگلستان رتبه اول را کسب کرد و «اسیل علی محمد ابوصلاح» از فلسطین حائز رتبه دوم شد و «امینه هندرکس» از آفریقای جنوبی و «عوء محمد صلاد» از آمریکا به‌ طور مشترک سوم شدند.

رتبه پنجم این مسابقات به «زینب بنت سلیمان بن سعید الهیملیه» از عمان رسید و «فاطمه بنت فوزی المعالج» از تونس، «حفصه محمد عثمان از موریتانی» و «سخنه خدی درامی» از سنگال به‌طور مشترک ششم شدند. همچنین، «حلیمه مراو» از الجزایر و «عایشه محمد امین» از نیجریه به ترتیب رتبه‌های نهم و دهم این مسابقات را کسب کردند.

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی با نام «شیخه فاطمه بنت مبارک» شنبه، ۱۱ آبان‌ماه در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگ و علوم دبی با حضور ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات و دیگر شخصیت‌های قرآنی آغاز شد. در این دوره از مسابقات ۶۸ شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت کردند.

«زینب فیضی» حافظ ۸ ساله قرآن کریم به نمایندگی از از جمهوری اسلامی ایران و به‌عنوان خردسال‌ترین شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات شرکت کرد اما حائز رتبه نشد.

یادآور می‌شود پیش‌تر اعلام شده بود که به حائز رتبه نخست این دوره از مسابقات ۲۵۰ هزار درهم امارات، مقام دوم ۲۰۰ هزار، مقام سوم ۱۵۰ هزار، مقام چهارم ۶۵ هزار درهم، مقام پنجم ۶۰ هزار درهم، مقام ششم ۵۵ هزار، مقام هفتم ۵۰ هزار درهم، مقام هشتم ۴۵ هزار درهم، مقام نهم ۴۰ هزار درهم و مقام دهم ۳۵ هزار درهم اعطا می‌شود.

 

منبع: ایکنا