۱۳۹۹/۰۳/۱۲
۱۱:۵۱ ق٫ظ

دویست و سی و چهارمین شماره نشریه «الطاهرة» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به زبان عربی منتشر شد.

انتشار نشریه «الطاهره» با محوریت بزرگداشت امام خمینی(ره)

به گزارش الأمه:

به مناسبت بزرگداشت سی ‌و يكمين سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، شماره ۲۳۴ نشریه «الطاهرة» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان عربی منتشر شد.

سرمقاله این شماره به موفقیت‌های بزرگ و تأثيرگذار امام خمینی(ره) نظیر رهبری حكيمانه، احیای مبانی اسلام ناب، گرایش به دین و معنويت در جهان، مبارزه با ظلم و استبداد، رسوایی جهان استکبار و مطرح کردن ایدئولوژی جدید نه شرقی و نه غربی و اثبات قدرت مردم در ایجاد هر گونه تغییر اشاره دارد.

دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به موضوع نقش برجسته و مهم زنان در اداره جامعه و تربیت و پرورش نسل آينده عنوان مقاله بعدی مجله است.

پنج هدف و استراتژی راهبردی امام خمینی(ره) در پيروزی انقلاب اسلامی و اشاره به زوایای شگفت‌انگیز ابعاد وجودی امام خمینی(ره) از جمله بعد علمی، عرفان عملی و اخلاقی، بعد سیاسی و اجتماعی اشاره دارد. همچنین به اهداف استراتژیک و راهبردی امام خمینی(ره) نظیر تشکیل حکومت اسلامی، احیای عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان و مستضعفان، جهاد و مبارزه با طاغوت، ایجاد روحیه وحدت و همبستگی اسلامی و احیای زندگی توحیدی و موحدانه و تقویت شعائر اسلامی می‌پردازد.

تأثیر رهبر کبیر انقلاب بر دین‌گرایی در دنیای معاصر عنوان یکی از دیگر مقالات جامع و ارزشمند مجله است که محتوای آن به طور خلاصه در این عبارات می‌گنجد. بی‌ترديد نام امام خمینی(ره) با تاريخ معاصر جهان آميخته است. وی مرد قرن و احياگر ميراث عظيم اسلامی در جهان امروز است که با وجود سيطره تمدن غرب و شيفتگی بسياری به زرق و برق آن، راه جديدی را برای انسان امروز ارائه کرده و سنتی نو و مکتبی اصيل برای احيای ارزش‌ها و اصول اسلامی در جهان امروز ارائه کرد. نوشتار حاضر متکفل بررسی مهمترين تأثيرات قيام و انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بر جهان غرب است.

امام خمینی(ره) و رویارویی با توطئه جدایی دین از سیاست نوشتاری است که به این موضوع مهم در دنیای امروز پرداخته و اهتمام جدی به این موضوع را یادآور می‌شود.

جلوه‌های نظری و عملی امام خمینی(ره) درباره تعلیم و تربیت کودک موضوعاتی همچون جلوه‌های نظری و عملی امام خمینی(ره) درباره تعلیم و تربیت کودک، نقش الگوهای انسانی در تربیت کودکان و نوجوانان، نقش حاکمان در الگوسازی تربیت، نقش عالمان دین در الگوسازی تربیت، نگاهی به اصول تربیتی در سیره رفتاری امام خمینی(ره) و بازی با کودکان را پوشش می‌دهد.

نقش جوانان و تمدن اسلامی جدید در اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از جمله دیگر مقالات مجله است که به نقش اساسی جوانان در ایجاد تمدن اسلامی تأکید دارد.

نسخه الکترونیک نشریات به همراه فایل Word آن بر روی سایت www.itfjournals.com در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. همچنین، فایل حجم بالا برای انتشار در خارج از کشور به آدرس ۴_۵۹۴۹۴۹۳۰۳۱۷۶۴۷۵۶۰۱۴.pdf قابل دانلود است.

منبع: ایکنا