۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۱:۰۴ ب٫ظ

هیئت داوران: این جوایز به کسانی تعلق می‌گیرد که توانستند صدای اعتراض خود را علی‌رغم وجود انواع سرکوب و خفقان سیاسی به دیگران برسانند.

اهدای جایزه به فعالان بهار عربی

لحظه به ثمر رسیدن انقلاب‌ها یکی از بزرگترین حوادث تاریخی در هر کشور بشمار می‌رود. لحظه‌ای که تا رسیدن و شکوفا شدن و به بار نشستن، مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. در واقع لحظه نهایی انقلاب، حاصل سال‌ها مبارزه و تلاش افرادی است که با شجاعت قدم در راه پرمخاطره جنگ با ظالمان عصر خود می‌گذارند. تاریخ سرشار از چهره‌ها و شخصیت‌هایی است که مبارزه با ستمکاران را به جای زندگی آسوده انتخاب می‌کنند. پس از به ثمر رسیدن انقلاب بزرگداشت این افراد و مبارزان یکی از راه‌های زنده نگه داشتن انقلاب و ادامه آن در مسیر درست خواهد بود. در همین راستا موسسه لموند اسپانیا به دو فعال در جریان انقلاب‌های جهان عرب هدایایی اهدا کرد.

به نقل از سایت الف یاء موسسه لموند اسپانیا امسال در لیست جوایز جهانی خود نام دو فعال عرب را نیز قرار داده بود. براساس این فهرست وائل غنیم از کشور مصر و لینا بن مهنی از کشور تونس جزو کسانی بودند که به خاطر فعالیت‌های خود در به ثمر رسیدن انقلاب‌های عربی نقش داشته‌اند. طبق این گزارش وائل غنیم در جریان انقلاب مصر و در انقلاب 25 ژانویه از نقش فعال و حائز اهمیتی برخوردار بوده است و لینا بن مهنی نیز از طریق وبلاگ خود حوادث انقلاب یاسمین در تونس را مرتبا گزارش می‌داده است.

هیئت داوران جایزه مذکور، در مورد جوائز اهدائی توضیح داده است و گفته که این جوایز به کسانی تعلق می‌گیرد که توانستند صدای اعتراض خود را علی‌رغم وجود انواع سرکوب و خفقان سیاسی به دیگران برسانند. هیئت داوران همچنین اشاره کرده است که این جوایز برای احترام به آزادی بیان اهدا می‌شود چون که آزادی بیان در مناطق کمی از جهان وجود دارد.

روزنامه لموند در مورد این دو فعال عرب گفت که وائل غنیم و لینا بن مهنی هر دو سعی کردند از طریق اینترنت رژیم‌های فاسد زین العابدین بن علی و حسنی مبارک را از بین ببرند.

این دور از مسابقه لموند دور دهم جایزه بین المللی روزنامه‌نگاری خود را پشت سر گذاشت و جوایزی با ارزش مالی بالغ بر بیست هزار یورو به برگزیدگان این دور خو

 

زمان انتشار : 1391-03-02