۱۳۹۸/۱۰/۰۵
۸:۱۶ ق٫ظ

حرم مطهر حضرت عباس(ع) 9 در دارد که نام این درها عبارت است از: باب القبله، باب امام حسن، باب امام حسین، باب صاحب الزمان، باب امام کاظم، باب امام جواد، باب امام هادی علیهم السلام، باب الفرات و باب امام علی(ع).

با درهای حرم حضرت عباس(ع) بیشتر آشنا شویم

به گزارش الأمه:

هنگامی که یک زائر به حرم حضرت ابی الفضل العباس علیه السلام می‌رسد با درهای متعدد حرم مطهر روبرو می شود؛ اما اولین چیزی که نظر او را جلب می‌کند عظمت و زیبایی معماری اسلامی و نقش و نگارهایی است که هنرمندان مسلمان در بنای این آستان آسمانی به کار برده اند.

حرم مطهر حضرت عباس(ع) 9 در دارد که نام این درها عبارت است از: باب القبله، باب امام حسن، باب امام حسین، باب صاحب الزمان، باب امام کاظم، باب امام جواد، باب امام هادی علیهم السلام، باب الفرات (باب العلقمی) و باب امام علی(باب الکف).

این ورودی‌های حرم مطهر حضرت عباس با کاشی‌های کربلایی و نقوش هنری اسلامی و آیات قرآن آراسته شده است که تمام این نقوش و هنرها نیز برگرفته از هنر اصیل و کهن اسلامی و متناسب با قداست این مکان مقدس است.

تعداد درهای ورودی کنونی مرقد مطهر حضرت عباس نتیجه پروژه توسعه حرم مطهر است که هدف از آن افزودن مساحت های جدید به حرم مطهر است تا گنجایش تعداد بیشتری از زائران را داشته باشد و آنها بتوانند به راحتی نماز و دعا و عبادت های خود را انجام دهند.


منبع: حوزه نیوز