۱۳۹۹/۰۳/۱۲
۹:۳۶ ق٫ظ

به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) وبیناری با عنوان «اصالت، عزت و ایستادگی امت بر پایه سیره رفتاری امام خمینی» در سوریه برگزار می‌شود.

برگزاری وبینار بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در سوریه

به گزارش الأمه:

وبینار «اصالت، عزت و ایستادگی امت بر پایه سیره رفتاری امام خمینی» به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی ساعت ۱۰ سه‌شنبه، ۱۳ خرداد (۲ ژوئن) در سوریه برگزار و به صورت مستقیم از حساب فیس‌بوک دفتر رهبر معظم انقلاب در این کشور پخش می‌‌شود.

این وبینار ۱۴ محور دارد و شامل مطالعات درباره شخصیت امام خمینی، تفکر امام خمینی در جبهه مقاومت، امام خمینی و جوانان، قضیه فلسطین از دیدگاه امام خمینی و امام خامنه‌ای، ثمرات برگزاری سالیانه مراسم‌ سالروز ارتحال امام خمینی و دلیل غرق شدن مردم آزاده جهان در محبت امام است.

همچنین عوامل فروپاشی و فرسایشی رژیم صهیونیستی در اندیشه امام، ضدیت استکبار در تفکر امام، اساس سیاست خارجی در اندیشه امام، امام و الفت میان ادیان و مذاهب، نقش و عمل امام خمینی در ظهور بیداری اسلامی و تحلیل سخنان مشهور امام مانند «اسرائیل غده سرطانی است» و عباراتی که از امام خمینی نقل و مشهور شده از دیگر محورهای این وبینار اعلام شده است.

بخشی از محورهای سمینار نیز به فلسطین و مواجهه با دشمن صهیونیستی و آمریکایی در تفکر امام و رساله دینی و سیاسی امام خمینی برای حوزویان و دانشجویان دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه؛ شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحاد علمای مقاومت اسلامی در لبنان؛ شیخ حسن عزالدین، نائب حزب‌الله در پارلمان لبنان؛ آیت‌الله سیدعبدالله نظام، رئیس هیئت علمای اسلامی از مذهب اهل بیت(ع) در سوریه و شیخ حسن عبدالله، رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمین در لبنان، از سخنرانان این وبینار خواهند بود.

همچنین شیخ عبدالله کتمتو، نائب رئیس اتحاد علمای شام؛ سید حمید رزق الیمنی، متفکر و تحلیلگر اسلامی و سیاسی و مدیر برنامه‌های سیاسی شبکه المسیرة یمن؛ شیخ محمدحسین مهدوی‌مهر، مدیر جامعةالمصطفی العالمیة در سوریه؛ زهیر جعید از روابط عمومی جبهه امل اسلامی در لبنان و محمود قویدر، مدیر دانشکده علوم در دانشگاه دمشق نیز در این وبینار سخنرانی می‌کنند.

خالد مطرود، رئیس شبکه ماهواره‌ای سوریه؛ شیخ حیدر نورالین، مشاور رهبر معظم انقلاب در سوریه در امر پژوهش؛ شیخ اکرم دیاب، مسئول پروژه فرهنگی و جهادی در سوریه و شیخ محمود دیاب، مسئول اداره ارشاد وزارت اوقاف سوریه از دیگر سخنرانان وبینار دمشق اعلام شده‌اند و برخی از این شخصیت‌ها با ویدئوکنفرانس و برخی دیگر با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در سوریه در وبینار شرکت می‌کنند.

 

منبع: ایکنا