۱۳۹۷/۱۱/۰۲
۴:۰۷ ب٫ظ

بزرگترین نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور بیش از 150 هنرمند تجسمی در نمایشگاه سالانه جمعیت هنرمندان تجسمی عراق در بغداد برگزارشد.

بزرگترین نمایشگاه هنرهای تجسمی عراق برگزار شد

به گزارش الأمه:

جمعیت هنرمندان تجسمی عراقی پس از توقف برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در سالهای 2003 تا 2008 هر ساله اقدام به احیای سنت برگزاری سالانه نمایشگاه هنرهای تجسمی می کند.
رسانه های خبری با اشاره به حضور ضعیف هنرمندان زن حوزه هنرهای تجسمی در نمایشگاه امسال از مشارکت 5 هنرمند زن در این نمایشگاه خبر داد.
«طه وهیب» مجسمه ساز و عضو هیات مدیره جمعیت هنرمندان تجسمی گفت: نمایشگاه 2019 شاهد حضور قابل توجهی از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی عراق به سبک های مختلف هنری مانند نقاشی ،مجسمه سازی ، سرامیک وگرافیک است
وی یکی از دلایل حضور ضعیف زنان هنرمند تجسمی در نمایشگاه را سختگیری کمیته انتخاب کارها دانست وگفت: جمعیت تصمیم گرفته یک نمایشگاه ویژه زنان هنرمند تجسمی در روزهای آتی برگزار کند.
جمعیت هنرهای تجسمی عراق سال 1956 به ابتکار وحمایت «فیصل دوم» در زمانی که جریان های هنری مختلفی ظهور کرد تاسیس شد .
«وهیب» افزود: نمایشگاه 2019 شاهد تجربیاتی از هنرهای معاصر عراق واسامی هنرمندان برجسته ای همچون «فاخر محمد» و«عاصم عبدالامیر» است.
هنرهای تجسمی عراق همچنان به دنبال گسترش مجدد دایره فعالیت های خود پس از رکود 15 ساله از زمان اشغال عراق توسط آمریکا که با بسته شدن نمایشگاه ها ومهاجرت هنرمندان به خارج همراه بود می باشد.
«یسری العبادی» از مهمترین هنرمندان زن شرکت کننده در نمایشگاه هنرهای تجسمی است که با ارائه تابلوهای بزرگی از خانواده ورابطه آن با محیط اطراف در نمایشگاه ها شرکت می کند.

 

منبع: ایرنا