۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۸:۰۰ ب٫ظ

«چگونه سیاست جهان سوم را بفهمیم .. نظریاتی درمورد تغییر سیاست و رشد» عنوان این کتاب است که اخیرا توسط انتشارات ملی ترجمه به چاپ رسیده است.کتاب مذکور به شکل مفصلی مفهوم تغییر سیاسی در کشورهای در حال رشد را مورد بررسی قرار می‌دهد و سوالات زیادی در زمینه انقلاب‌های جهان عرب که به ب

بهار عربی در کتاب یک پرفسور انگلیسی

جهان در چند وقت اخیر شاهد بود که انقلاب‌های عربی چگونه  قوی و توفنده دولت‌های فاسد خود را یکی پس از دیگری به کام مرگ کشانده است. این انقلاب‌ها در کشورهای منطقه موضوع بحث و گفتگوی هر محفل سیاسی و ادبی بوده است و اینک یک نویسنده انگلیسی این انقلاب‌ها را دلیلی برای نوشتن کتاب خود قرار داده است.

به نقل از سایت خبری الشروق اخیرا کتابی از بی سی اسمیت توسط خلیل کلفت از انگلیسی به عربی ترجمه شده است. «چگونه سیاست جهان سوم را بفهمیم .. نظریاتی درمورد تغییر سیاست و رشد» عنوان این کتاب است که اخیرا توسط انتشارات ملی ترجمه به چاپ رسیده است.

کتاب مذکور به شکل مفصلی مفهوم تغییر سیاسی در کشورهای در حال رشد را مورد بررسی قرار می‌دهد و سوالات زیادی در زمینه انقلاب‌های جهان عرب که به بهار عرب موسوم شده است را مطرح می‌کند.  مفاهیمی چون دیوان‌سالاری، دولت، رشد اجتماعی و استقلال سیاسی از جمله مفاهیمی است که این کتاب به آن‌ها پرداخته است. بررسی کشورهای عربی و نقش نیروهای مسلح و دخالت نیروهای نظامی در مسائل سیاسی کشور از دیگر مسائلی است که در این کتاب به شکل مبسوط به آن پرداخته شده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-13