۱۳۹۷/۰۲/۱۰
۵:۱۰ ب٫ظ

سوريه به حزب حريري هشدار داده كه تهديد امنيت سوريه خط قرمز است و اين كشور دلايل كافي براي اثبات دست داشتن گروه هاي لبناني در ناآرامي هاي اخير در منطقه درعا يا لاذقيه را در اختيار دارد و مسؤولان امنيتي بلندپايه سوريه، اطلاعاتي را در اين زمينه در اختيار مقامات امنيتي لبنان قرار دا

تهدید امنیت سوریه، خط قرمز است

به دنبال انتشار خبرهايي مبني بر دست داشتن حزب المستقبل به رياست 'سعد حريري' در ناآرامي هاي اخير سوريه، روزنامه السفير نوشت: دمشق پيام شديداللحني را خطاب به يك حزب سياسي بارز لبنان(حزب المستقبل) مبني بر خط قرمز بودن امنيت سوريه ارسال كرده است. 

دوشنبه شب سوريه قايق هايي را توقيف كرد كه از شهر طرابلس واقع در شمال لبنان به سمت بنادر سوريه سلاح حمل مي كردند. مسؤولان سوريه حزب 'سعد حريري' نخست وزير سابق لبنان را به دست داشتن در اين ماجرا و برخي ناآرامي ها در سوريه متهم كردند.

شبكه المنار در اين خصوص به نقل از يك منبع در شمال لبنان اعلام كرده بود كه گروهي از احزاب لبناني در حوادث اخير در شهر لاذقيه سوريه دست داشتند و مقامات سوري از اينكه افرادي در لبنان، سوريه را مورد هدف قرار دادند، ناخرسند هستند.

در همين راستا روزنامه لبناني'السفير' امروز سه شنبه نوشت: سوريه به حزب حريري هشدار داده كه تهديد امنيت سوريه خط قرمز است و اين كشور دلايل كافي براي اثبات دست داشتن گروه هاي لبناني در ناآرامي هاي اخير در منطقه درعا يا لاذقيه را در اختيار دارد و مسؤولان امنيتي بلندپايه سوريه، اطلاعاتي را در اين زمينه در اختيار مقامات امنيتي لبنان قرار داده اند.

السفير در خبر ديگري به نقل از يك منبع ديپلماسي عربي نوشت: مصادره چند قايق حامل اسلحه كه از ساحل شمالي لبنان به لاذقيه رسيده بود و همچنين ورود نيروهاي معارض سوريه اي و لبناني از راه بقاع و برخي از نقاط شمالي به اراضي سوريه و مشاركت آنها در ناآرامي هاي سوريه با درگيري گروه لبناني(اعضاي حزب المستقبل) با تظاهركنندگان سوري در لبنان در ارتباط است.

روز يكشنبه هفته جاري نيز افرادي از حزب المستقبل با تظاهرات كنندگان سوريه اي در لبنان كه شعار حمايت از بشار اسد رييس جمهوري اين كشور را سر مي دادند، درگير شده و به سوي آنها نيز شليك كردند كه در نتيجه آن چند شهروند سوري زخمي شدند.

اين روزنامه لبناني ادامه داد: برپايي تظاهراتي در شهر طرابلس لبنان عليه نظامي سوريه در چند ساعت آينده باعث ايجاد يك بحران بسيار خطرناك امنيتي خواهد شد و لبنان و مرزهاي اين كشور را به گذرگاه توطئه عليه سوريه و امنيت آن تبديل مي كند.

المنار پيش از اين خبر داده بود كه نمايندگان حزب 'المستقبل' از طريق پخش پوسترها و اعلاميه ها سعي مي كنند، تظاهراتي عليه نظام سوريه تشكيل دهند و حتي كارگران سوري را نيز تهديد كرده اند كه در صورتي كه در اين تظاهرات شركت نكنند، آنها را از كار و اماكن سكونتشان اخراج خواهند كرد.

روزنامه لبناني 'النهار' نيز امروز سه شنبه در اين خصوص نوشت: ناآرامي ها در سوريه، باعث تضعيف همپيمانانش در لبنان خواهد شد.

اين روزنامه لبناني افزود: قدرت هم پيمانان سوريه در لبنان بيانگر قدرت اين كشور هم پيمان منطقه اي با گروه هاي لبناني است و برعكس.

 

زمان انتشار : 1390-01-09