۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۵:۱۵ ب٫ظ

دو هيئت از معارضان و حزب حاكم يمن امروز براي امضاي نهايي طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس و بركناري ديكتاتور يمن به رياض مي‌روند.

توافق نهایی برای برکناری دیکتاتور یمن

به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك مقام مسئول در دولت عربستان اعلام كرد كه دولتش از حزب حاكم و معارضان يمني خواسته است تا امروز در رياض حاضر شوند و طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس را به امضاي نهايي برسانند. طبق اين طرح بايد پس از گذشت 30 روز از امضاي طرح مذكور "علي عبدالله صالح " رئيس‌جمهور يمن از قدرت كناره‌گيري كند.

اين درخواست رياض براي امضاي نهايي طرح شوراي همكاري پس از آن صورت گرفت كه احزاب ديدار مشترك بطور رسمي و نهايي با اين طرح موافقت و اعلام كردند كه ضمانت‌هايي از ديپلمات‌هاي آمريكايي در صنعا دريافت كرده‌‌اند كه طبق آن صالح بايد يك ماه پس از امضاي اين طرح از قدرت كناره‌گيري كند.

بر اساس اين گزارش، پيش‌بيني مي‌شود كه دو هيئت از حزب حاكم و اپوزيسيون يمن براي امضاي طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس درباره يمن امروز وارد رياض شوند و علاوه بر اين دو طرف برخي مقامات شوراي همكاري خليج فارس و برخي طرف‌هاي آمريكايي و اروپايي بعنوان شاهدان و ضامنان اين طرح آن را امضاء كنند تا مبادا صالح از اجراي آن سر باز زند.

 

زمان انتشار : 1390-01-11