۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۸:۱۴ ب٫ظ

در این میان " نبیل رجب " حقوقدان بحرینی نیز تاکید کرد که آیات القرمزی در قید حیات است و خبر شهادت وی ، شایعه ای است که رژیم بحرین بر سر زبان ها انداخته است.

تکذیب خبرکشته شدن “آیات القرمزی”

عضو مرکز حقوق بشر بحرین روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد که " آیات القرمزی" شاعره مبارز این کشور که در زندان رژیم به سر می برد ، هنوز در قید حیات است.

"عباس العمران" در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: من در تماسی که با برادر آیات در منامه داشتم ، از این موضوع اطمینان حاصل کردم.

به گفته وی ، برادر آیات تاکید کرد که رژیم حاکم خبرهایی درباره شهادت وی شایع می کند تا زمینه قتل او را در زندان فراهم کند.

در این میان " نبیل رجب " حقوقدان بحرینی نیز تاکید کرد که آیات القرمزی در قید حیات است و خبر شهادت وی ، شایعه ای است که رژیم بحرین بر سر زبان ها انداخته است.

گفتني است خبر كشته شدن آيات القرمزي روز پنج شنبه در سايت هاي اينترنتي منتشر شد.

در اين راستا شيعه آنلاين به نقل از خبرنگار افتخاري خود در بحرين نوشت:وی پس از به کما رفتن توسط نیروهای امنیتی به یکی از بیمارستان های منامه انتقال و بستری شد و پس از آن با تماس تلفنی یک فرد ناشناس خانواده او از محل بستری بودنش مطلع شدند. پس از رسیدن خانواده به بیمارستان و درخواست آنان برای معاینه کامل خانم "آیات القرمزی" مشخص شد که او مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار گرفته است.

پيش از اين نيز شايعه هايي مبني بر تجاوز به آيات القرمزي در زندان منتشر شده بود.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین بامداد چهارشنبه ۳۰مارس پس از حمله به خانه آیات القرمزی او را در خانه پیدا نکردند به همین سبب به دانشگاه بحرین یورش بردند و وی را که دانشجوی این دانشگاه است ، در دانشگاه دستگیر کردند.

خانواده آیات خاطر نشان کردند که نیروهای امنیتی در خانه آن ها را برای یافتن آیات برای دومین بار شکستند و وسایل خانه را به هم ریختند ، آن گاه آیات را برای خداحافظی با والدینش به خانه آوردند و پس از وداع با خود بردند.

 

به گفته خانواده آیات ، وی از سوی افراد ناشناس پیام های تهدید و انتقام و ناسزاهای رکیک دریافت می کرد و در دانشگاه نیز تحت فشار قرار می گرفت به همین سبب پلیس را برای اطلاع از تهدیدها و فشارها مطلع کردند.

القرمزی در شعری که در جمع تحصن کنندگان میدان شهدا ( اللولو ) قرائت کرد ، از سیاست های دولت بحرین انتقاد کرد و شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر این کشور را به طور مستقیم هجو کرد.

 

زمان انتشار : 1390-02-03