۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۴:۱۱ ب٫ظ

علا حمزه: این مجموعه اگرچه جامعه را به نقد می‌کشد اما فرد خاصی را مد نظر ندارد. بلکه تنها قصد دارد واقع بینانه حقایق جامعه را بیان کند. حقایقی که بسیاری از شهروندان عربستانی از آن رنج می‌بردند و من باید بگویم که بسیاری از مردم پس از دیدن این مجموعه اعتراف کرده‌اند که این داستان م

حرف مردم: پا گذاشتن به منطقه ممنوعه

یک مجموعه تلویزیونی عربستانی با پرداخت  به موضوع مهم تجاوز جنسی به کودکان پا در منطقه ممنوعه گذاشته است.

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین اخیرا یک کارگردان عربستانی با ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی به خود جسارت ورود به منطقه ممنوعه ای را داده است که پیش از وی کسی در این کشور شهامت تولید چنین برنامهای را نداشته است. چرا که پرداختن به این موضوع حساس اجتماعی در رسانه‌های عربستان سعودی ممنوع بوده است.

«حرف مردم» عنوان این مجموعه تلویزیونی است که توسط «علا حمزه» نوشته شده و با کارگردانی «عمر الدینی» تولید شده است. «ریاض الصالحانی» نقش نخست یکی از قسمت‌های این مجموعه را برعهده دارد که داستان زندگی وی با تکنیک فلش بک برای بیننده روایت می‌شود.

این مجموعه به انتقاد از جامعه عربستان سعودی و وزارت آموزش و پرورش این کشور می‌پردازد. چرا که معتقد است شیوه‌ها و عادات نادرست رایج در میان مرم کوچ و بازار  و همچنین رفتارهای اشتباه برخی از معلمان در مدارس نه تنها باعث به وجود آمدن این مشکل و ناهنجار اجتماعی شده است که حتی در رشد و گسترش آن نقش بسزایی داشته است.

«سین عین» عنوان یکی از قسمتهای این مجموعه سی قسمتی است و نشان میدهد که یک کودک بیگناه چگونه تحت تاثیر سودجوییهای جنسی بزرگترها از وی، در بزرگسالی تبدیل به انسانی شرور و ضداجتماع می‌شود. فردی که به شکل کاملا ناخواسته بار گناه دیگران را بر دوش می‌کشد.

طبیعی است که همزمان با پخش این مجموعه از شبکه تلویزیونی عربستان سعودی موجی از مخالفت‌ها در محافل این کشور، موضوع آن را نشانه برود. شبکه‌های مختلف ارتباط جمعی و سایت‌های مختلف اینترنتی در کشور و حتی مجالس خانوادگی همگی عرصه بحث و گفتگو درباره سریال «حرف مردم» شده است.

نویسنده این مجموعه در توضیح داستان سریال مذکور با تاکید بر مهم و حساس بودن موضوع انتخابی گفته است: این مجموعه اگرچه جامعه را به نقد می‌کشد اما فرد خاصی را مد نظر ندارد. بلکه تنها قصد دارد واقع بینانه حقایق جامعه را بیان کند. حقایقی که بسیاری از شهروندان عربستانی از آن رنج می‌بردند و من باید بگویم که بسیاری از مردم پس از دیدن این مجموعه اعتراف کرده‌اند که این داستان مشکلات، رنج‌ها و رازهای مگوی آنها را بیان کرده است.  

http://www.middle-east-online.com/?id=135715

 

زمان انتشار : 1391-05-08