۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۲۵ ق٫ظ

برای شرکت در این برنامه با من تماس گرفته شد و طبیعتا من خوشحال شدم اما آن‌ها شرایطی را مشخص کرده بودند که براساس این مصاحبه به سمت اهداف آن‌ها سوق داده شود. آن‌ها قصد داشتند یک برنامه برای مقاصد خود بسازند.

حنان الشیخ به برنامه اپرا وینفری نمی‌رود

حنان الشیخ داستان نویس لبنانی از حضور در برنامه مجری مشهور اپرا وینفری سرباز زد.

به نقل از سایت خبری الف یاء، داستان نویسی لبنانی به نام حنان الشیخ پس از فروش بالای کتابش به برنامه اپرا وینفری مجری مشهور آمریکایی دعوت شده بود اما او از شرکت در این برنامه سرباز زد. «زندگی من داستان بلندی است» نام این کتاب از الشیخ می‌باشد که او در آن داستان زندگی مادرش را برایمان روایت می‌کند.

حنان الشیخ درمورد شرکت نکردن در برنامه تلویزیونی مذکور گفته است که بعد از این که کتابم در امریکا و لندن با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد و کتاب از فروش بالایی برخوردار شد، یک نسخه از کتاب مرا به انضمام چند کتاب دیگر برای اپرا وینفری ارسال شد تا او به اتفاق یک گروه بزرگ کتاب‌های مورد نظرشان را برگزینند. این گروه نیز کتاب مرا پسندیدند چون درمورد زنی حرف می‌زد که عرب‌زبان و مسلمان بود. زنی بیسواد که با خانواده و اجتماعش مبارزه کرد.

او در ادامه به شرایط مصاحبه این مجری مشهور اشاره کرد و گفت که برای شرکت در این برنامه با من تماس گرفته شد و طبیعتا من خوشحال شدم اما آن‌ها شرایطی را مشخص کرده بودند که براساس این مصاحبه به سمت اهداف آن‌ها سوق داده شود. آن‌ها قصد داشتند یک برنامه برای مقاصد خود بسازند. به این دلیل من هم ترجیح دادم که در این برنامه شرکت نکنم و صراحتا به آن‌ها اعلام کردم که علاقه‌ای به شرکت در این برنامه ندارم. برنامه‌ای که می‌خواهد به شکل وقیحانه‌ای قصد پرسش از مسائل و جزئیاتی دارد که ربطی به برنامه ندارد و برای بینندگان هم مهم نیست.

این نویسنده لبنانی در ادامه به انتشارات امریکایی کتاب خود اشاره کرد و گفت که ناشر از من پرسید، واقعا در خواب هم این روز را می‌دیدی که در برنامه اپرا وینفری دعوت بشوی؟

او در پایان به ناراحتی انتشارات خود از این مسئله اشاره کرد و گفت که ناشر آمریکایی کتابم معتقد است که من با رد شرکت در برنامه این مجری مشهور از نظر مادی ضرر کرده‌ام، اما من به هیچ وجه از تصمیمی که گرفته‌ام ناراحت و پشیمان نیستم.

 

زمان انتشار : 1391-02-01