۱۳۹۷/۰۷/۲۲
۸:۳۷ ب٫ظ

دهمین اجلاس پیشگامان بیت المقدس توسط ائتلاف جهانی یاری قدس و فلسطین در شهر استانبول ترکیه و با عنوان "امت پیشگام قدس در راه بازگشت" برگزار شد.

دهمین اجلاس پیشگامان بیت المقدس در ترکیه برگزار شد

به گزارش الأمه:

 روز گذشته دهمین اجلاس پیشگامان بیت المقدس توسط ائتلاف جهانی یاری قدس و فلسطین در شهر استانبول ترکیه و با عنوان "امت پیشگام قدس در راه بازگشت" برگزار شد.

در این اجلاس شخصیت های اسلامی همچون همام سعید نماینده اخوان المسلمین در اردن، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، طارق سویدان مبلغ کویتی و منیر شفیق دبیرکل نشست فلسطینیان خارج از کشور شرکت داشتند.

همام سعید در این همایش گفت: فاصله میان امت اسلام و فلسطین از بین رفته و امت اسلام برای یاری فلسطین به پا خاسته اند و تا آزادی این سرزمین از پا نخواهند نشست.

در این اجلاس همچنین محمد اکرم العدلونی دبیرکل ائتلاف جهانی یاری فلسطین گفت: هدف از برگزاری این همایش هشدار دادن در مورد خطر قرارداد قرن و عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی است و اینکه شرکت کنندگان در همایش از آخرین وضعیت فلسطین از جمله طرح آشتی و راه حل های پیشنهادی در این زمینه مطلع شوند.

وی افزود: هدف دیگر این همایش آگاه ساختن امت اسلام از ایستادگی ملت فلسطین و مقاومت همه جانبه آنها در برابر اشغالگران است.

عدلونی درباره اقدامات همایش نیز گفت: یکی از اقدامات این همایش اجرای طرحی است که در آن از امت اسلام خواسته می شود به مسئولیت خود در حمایت از ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین عمل کنند و جبهه هماهنگی علیه رژیم صهیونیستی و جنایت های آن تشکیل دهند و دست از عادی سازی روابط با این رژیم اشغالگر بردارند و با حاکمان اسلامی که با صهیونیست ها رابطه برقرار کرده اند مقابله کنند و همه باهم پویش ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به راه بیندزاند.

منبع: حوزه نیوز