۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۵:۱۹ ب٫ظ

سید محمد حسینی با اشاره به تحولات منطقه گفت: رژیم صهیونیسیتی از تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم مصر ناراحت و نگران است و با ناامیدی نظاره‌گر بیداری اسلامی در منطقه است و همه تلاش خود را برای انحراف حرکت اصیل مردم به کار گرفته است.

دوران گسترش روابط فرهنگی ایران و مصر فرا رسیده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ مصر در الجزایر تاکید کرد: دوران گسترش روابط فرهنگی ایران و مصر فرا رسیده است.

 سید محمد حسینی با اشاره به تحولات منطقه گفت: رژیم صهیونیسیتی از تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم مصر ناراحت و نگران است و با ناامیدی نظاره‌گر بیداری اسلامی در منطقه است و همه تلاش خود را برای انحراف حرکت اصیل مردم  به کار گرفته است.

وزیر ارشاد با اشاره به علاقه‌مندی تاریخی مردم مصر به اهل بیت علیهم السلام گفت: مردم مصر از دیر باز نشان داده‌اند که به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) ارادت دارند و همین موضوع بستر مناسبی برای گسترش روابط فرهنگی دینی میان ایران و مصر فراهم آورده است.

حسینی همچنین با اشاره به ظرفیتهای فراوان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، برای حضور پررنگ و موثر در رویدادهای فرهنگی مصر از جمله نمایشگاه کتاب و برگزاری هفته فیلم در این کشور اعلام آمادگی کرد.

وزیر فرهنگ مصر نیز در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و ضرورت حفظ هوشیاری مردم گفت:  پس از تحولات اخیر اکنون برای ارسال کمک و مواد غذایی به غزه از طریق مصر مانعی وجود ندارد.

عماد ابوغازی تصریح کرد: یقینا اقدامات فرهنگی بستر ساز گسترش روابط سیاسی است و ما از توسعه روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.

وزیر فرهنگ مصر همچنین با تمجید از سینمای ایران و شهرت جهانی آن گفت: برای گسترش روابط فرهنگی به خصوص در حوزه سینما و کتاب آمادگی داریم و از حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب مصر استقبال می‌کنیم.

وزیر ارشاد همچنین در دیدارهای جداگانه با وزیر شئون دینی و اوقاف الجزایر، رئیس مجلس اعلا و رئیس آرشیو ملی و مرکز اسناد الجزایر بر ضرورت وحدت بیش از پیش جهان اسلام و گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

 

زمان انتشار : 1390-02-03