۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۳:۲۸ ب٫ظ

«زنان آستانه» وحشیگری استبداد را به شدت مورد نقد قرار می دهد و در بخش های گوناگونش رنج های کشور عراق را یکی پس از دیگری ورق می زند. زنانی که در اثر بی رحمی های جنگ زندگی خود را از دست می دهند و جان هایی که تحت تاثیر خشونت های جنگ آن چنان زخمی می شوند که حتی گذر زمان نیز توانی برا

زنان آستانه از درد بی پایان جنگ می گویند

از دیر زمان جنگ یکی از بزرگترین معضل هایی بوده که جوامع انسانی را تهدید کرده است و به همین دلیل نیز موضوع اصلی بسیاری از کتاب ها و نوشته های ادبی الهام گرفته شده از این مسئله و بحرانهای بیشماری پس از آن بوده است. چرا که این واقعه در زمان وقوع به سادگی موجبات مرگ افراد بیگناه بسیاری را فراهم می کند که حتی دلیل درگرفتن جنگ را نمی دانند و پس از پایان نیز با خود مجموعه ای از مشکلات و کاستی ها را به همراه می آورد. فقر که در اثر نابسامانی های اقتصادی حاصله از جنگ و مشکلات مالی دولت ها سر برمی آورد و مصائب خانواده های بی سرپرست رزمندگان کشته شده در جنگ تنها قسمت کوچکی از بحران هایی است که پس از این معضل بشری به جا می ماند.  

«هدیه حسین» نویسنده زن عراقی است که در یکی از کتاب خود به این موضوع مهم پرداخته است. داستان «زنان آستانه» روایتی است که به جای پناه بردن به خیال و کشاندن مخاطبان به دنیایی دور از حقیقت، شخصیت هایی را از میان مردم کشور عراق گزینش می کند تا با آنان سخن از درد دیر آشنایشان بگوید.  

در همین راستا سایت خبری میدل ایست آن لاین اخیرا گزارشی را درباب معرفی داستان مذکور درج نموده است و در این مطلب درباب «هدی حسین» آورده: این نویسنده عراقی با نگاه زنانه خود به دنیا و رویداد مهمی به نام جنگ می نگرد تا داستان زشت ترین واقعه بشری را با زبان زنانه و شاعرانه روایت کرده باشد.

میدل ایست آن لاین همچنین درباب مهم ترین موضوع و مسئله پرداخته شده در این رمان نوشت: جنگ به شکل محرز و مشخصی مضمون این رمان را به خود اختصاص می دهد. چرا که این واقعه یکی از تاثیرگذارترین مسائل بر روح و روان افراد و حتی تاریخ جوامع مختلف بشمار می رود.

«زنان آستانه» وحشی گری استبداد را به شدت مورد نقد قرار می دهد و در بخش های گوناگونش رنج های کشور عراق را یکی پس از دیگری ورق می زند. زنانی که در اثر بی رحمی های جنگ زندگی خود را از دست می دهند و جان هایی که تحت تاثیر خشونت های جنگ آن چنان زخمی می شوند که حتی گذر زمان نیز توانی برای درمانشان ندارد، هر یک بخشی از مضامین این داستان را دربرمی گیرد.  

این کتاب توسط انتشارات فضاءات کشور اردن در سال 2009 به چاپ رسیده است.  

 

http://www.middle-east-online.com/?id=136149

 

زمان انتشار : 1391-05-14