۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۲۷ ب٫ظ

حضرت آيت‎الله نوري همداني با تأكيد بر اينكه آمريكا براي حفظ سلطه خود بر منطقه آل‏خليفه را در بحرين، آل‎سعود را در عربستان، آل‎نهيان را در امارات و آل‏صباح را در كويت سركار گماشته است، گفت: عربستان سعودي بايد بداند كه به سرنوشت بحرين دچار خواهد شد.

سرنوشت بحرین در انتظار حاکمان عربستان است

حضرت آيت‌الله حسين نوري‌همداني از مراجع تقليد، روز پنج‎شنبه در ديدار امام جمعه و مسئولان هيئت فاطميون استان همدان، با اشاره به تحولات اخير در منطقه، موج بيداري و خيزش امت اسلام را نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران توصيف كرد.

اين مرجع تقليد در ادامه گفت: امروز در كشورهاي دنيا موج بيداري اسلامي فراگير شده است و ان‎شاءالله اين موج بيش از اين نيز فراگير خواهد شد و ما افتخار مي كنيم كه تمام اين بيداري‌ها متأثر از حركت ملت ايران است.

‌آيت‌الله نوري‌همداني تصريح كرد: مردم بحرين چاره‌اي جز جهاد، شهادت و از خودگذشتگي ندارد و اگر در اين راستا عمل كنند، دشمنان به ناچار عقب خواهند نشست.

اين عالم و مرجع برجسته جهان اسلام با بيان اينكه خاورميانه اسلامي در حال شكل گيري است، از شكست نقشه هاي آمريكا و استكبار جهاني به منظور تشكيل خاورميانه بزرگ با محوريت رژيم صهيونيستي سخن گفت و افزود: هرچند ظالمان و قدرت‌هاي استكباري در برابر موج بيداري اسلامي سنگ اندازي مي‌كنند، اما اين مسير بازگشت‌پذير نيست.

حضرت آيت‌الله نوري همداني سركار گماشتن آل‌ها در منطقه را يكي از نقشه‌هاي استكبار و آمريكا دانست و ابراز داشت: آمريكا براي حفظ سلطه خود بر منطقه آل خليفه را در بحرين، آل سعود را در عربستان، آل نهيان را در امارات و آل صباح را در كويت سركار گماشته است.

اين مرجع تقليد ادامه داد: در حال حاضر اين حكومت‌هاي دست نشانده متزلزل شده‌اند و عربستان سعودي نيز بايد بداند به سرنوشت بحرين دچار خواهد شد.

اين مرجع تقليد با اشاره به سياست هاي متناقض غرب و آمريكا در قبال تحولات اخير در منطقه تأكيد كرد: اينها با فشار مي‌خواهند حكام دست نشانده را چند صباحي حفظ كنند، اما بايد بدانند كه فرهنگ بيداري اسلامي خاموش نخواهد شد و همه اينها را از بين خواهد برد.

‌حضرت آيت‌الله نوري‌همداني بيان داشت: اين كشورها در حالي جمهوري اسلامي ايران را متهم به دخالت در امور بحرين مي كنند كه خود به اين كشور لشكركشي نظامي كرده‌اند و ما تنها احكام اسلامي را بيان و از مظلومان و مستضعفان دفاع و به اين مسئله نيز افتخار مي‎كنيم.

 

زمان انتشار : 1390-01-01