۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۱:۲۰ ق٫ظ

نوري همداني با اشاره به انقلاب‌هاي منطقه ادامه داد: انقلاب مردم، نشان از بيداري آنان دارد. حاکمان اين کشورها بايد به جاي اطاعت از غرب و سران مستکبر و ستمگران با مردم باشند.

سرچشمه انقلاب‌های منطقه، انقلاب اسلامی ایران است

آيت‌الله العظمي نوري همداني با اشاره به اصل ولايت‌فقيه و نقش محوري امام‌ (ره) در بيداري مردم، سرچشمه انقلاب‌هاي منطقه را انقلاب اسلامي ايران دانست.

اين مرجع تقليد طي سخناني در جريان سفر به تانزانيا از نقش علما و اسلام در هدايت و آزادي مردم ياد كرد و محور حکومت اسلامي را مبتني بر سه اصل دين، مردم و رهبري دانست.

وي با استناد به آيات و روايات، دين را مايه نجات و سعادت بشر برشمرد و افزود: دين، انسان را از ظلم و ستم دور مي‌کند و هيچگاه انسان ديندار حاضر نيست زير بار ظلم و ستم برود.

نوري همداني با اشاره به انقلاب‌هاي منطقه ادامه داد: انقلاب مردم، نشان از بيداري آنان دارد. حاکمان اين کشورها بايد به جاي اطاعت از غرب و سران مستکبر و ستمگران با مردم باشند.

اين مرجع تقليد با اشاره به رهبري جامعه گفت: رهبري جامعه بايد با پيامبر‌ (ص) يا امام معصوم‌ (ع) باشد و در عصر غيبت، فقيه جامع‌الشرايط عهده‌دار آن است.

وي با اشاره به اصل ولايت‌فقيه و نقش محوري امام‌ (ره) در بيداري مردم اظهار كرد: امروز اين قيام‌ها به برکت بيداري مردم و توسط امام‌ (ره) است و سرچشمه انقلاب‌هاي منطقه، انقلاب ايران است.

نوري همداني ادامه داد: از ويژگي‌هاي ولي‌فقيه شجاعت، فقاهت و عدالت است که امروز در وجود رهبر و ولي‌فقيه زمان يعني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جمع مي‌باشد.

به گزارش مركز خبر حوزه، آيت‌الله نوري‌همداني همچنين در ديدار علماي اهل سنت تانزانيا اظهار كرد: اسلام دين عزت و وحدت است و در اين دو اصل مهم تجلي پيدا مي‌کند و بيشتر خسارت‌هاي مسلمانان به علت نبودن وحدت بوده است.

اين مرجع تقليد نماز مغرب و عشا را در مسجد بزرگ شيعيان خوجه اقامه كرد و در حاشيه برگزاري اين نماز به حضار گفت: بزرگترين نعمت براي شما محبت اهل‌بيت ‌(ع) است که بايد قدر اين نعمت را بدانيد.

وي با استناد به منابع ديني گفت: اسلام داراي پنج رکن اساسي نماز،‌ روزه، زکات، حج و محبت اهل‌بيت‌ (ع) است که محبت اهل‌بيت‌ (ع) هيچگاه از انسان جدا نمي‌شود و انسان سعادتمند انساني است که با اهل‌بيت‌ (ع) مرتبط باشد.

نوري همداني در بدو ورود به دارالسلام ـ پايتخت تانزانيا ـ مورد استقبال سفير ايران در اين كشور و رايزن فرهنگي، نماينده جامعه‌المصطفي العالميه، رييس مبلغان و رهبر خوجه‌هاي آفريقا و عده کثيري از علماي شيعه و سني قرار گرفت.

در مراسم استقبال از اين مرجع تقليد، رهبر شيعيان تانزانيا طي سخناني ضمن ابراز خوشحالي از سفر وي به تجليل از مقام مرجعيت و جمهوري اسلامي و نقش محوري امام ‌(ره) در بيداري مردم جهان پرداخت.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-13