۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۵:۴۳ ب٫ظ

الامه_ مدیر مسئول نشریه موهن به ساحت رسول اکرم اعتراف می کند که شناختی درباره شخصیت نبی مکرم اسلام نداشته است با این حال خود را برای حمله ای دیگر علیه اسلام این بار نه در قالب طنز بلکه با برداشت هایی گزینشی آماده می کند


با وجود اعتراف مدیر نشریه موهن فرانسوی به جهل در باره شخصیت رسول اکرم(ص)

سریال توهین به مقدسات اسلامی تمامی ندارد


« استیون شاربونیه» مدیر مسئول  مجله طنز شارلی ابدو اظهار داشت: قصد دارد به زودی در ویژه نامه ای با استناد به کتاب‌های مسلمانان به زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله بپردازد و ضمن آن از تصاویر اهانت‌امیز استفده نکند.
 این مجله که در جسارت به ساحت مقدس نبی اکرم ( ص) و جریحه‌دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان ید طولایی دارد، مدعی شد قصد هیچ‌گونه توهینی را ندارد، و تاکید کرد هیچ‌گونه تصاویر کاریکاتوری و یا تسخرآمیز چاپ نخواهد شد! بلکه تنها داستان زندگی پیامبر ( ص) را روایت می کند، داستانی که جامعه شناس فرانسوی -تونسی و متخصص مذاهب، به نام زینب، مقدمه آن را نوشته است.
شاربونیه ادعا کرد: « این زندگی نامه‌ای اسلامی است، به خصوص اینکه نویسندگان آن هم مسلمان هستند. مجموعه‌ای از یادداشت‌های سیره نویسان درباره زندگی محمد ( ص) گرد آوری شده و ما فقط آن را رسم کرده‌ایم» وی زمینه سازی برای توهین جدید را این گونه آغاز می کند: « گمان نمی‌کنم هیچ عالم مسلمانی به خاطر یک مشت جوهر بر ما خورده بگیرد.»
البته این ناشر صراحتا به جهل خود درباره شخصیت پیامبر رحمت (ص) اعتراف می کند و می‌گوید: از سال 2006 که کاریکاتورهای پیامبر ( ص) در دانمارک پخش شد، این کتاب ذهن مرا به خود مشغول کرد ، تصور می کنم در ابتدای امر، برخورد ما با این موضوع کاملا معکوس بود،  و در ابتدا باید بگویم ما به شخصیتی پرداختیم که هیچ شناختی نسبت به او نداشتیم..  لازم است قبل از شوخی با هر شخصیتی، ابتدا او را به خوبی بشناسیم، با آنکه اطلاعات زیادی از زندگی مسیح داریم، اما شخصیت محمد( ص) کاملا برای ما ناشناخته است.»
این اظهارات خود نشان دهنده سناریویی جدید از سوی موهنان غربی علیه مقدسات اسلامی و تداعی کننده فیلم " فتنه" به کارگردانی " خرت ویلدرت" است که با برداشت های شخصی از قرآن کریم بخشی از سریال توهین به مقدسات و اسلام هراسی را برعهده گرفت و سپس رهبر حزب " برای آزادی" در پارلمان هلند شد.
دفتر مجله "شارلی ابدو" در نوامبر 2011 به خاطر انتشار ویژه‌نامه‌ای به نام « شریعت ابدو» وترسیم کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس نبی اکرم ( ص) به آتش کشیده و سایت الکتریکی آن نیز توسط هکرها هک شد و شارل را به قتل تهدید کردند.
با این وجود، پلیس فرانسه همچنان از این مجله حمایت می‌کند. کاریکاتورهای اهانت‌آمیزی که اخیرا این مجله منشر کرده است، با انتقادات شدید در برخی از کشورهای اسلامی روبه رو شد، تا جایی که دولت فرانسه را وادار به واکنش نمود و به بهانه « آزادی بیان» به حمایت از آن پرداخت
منبع:
http://www.almanar.com.lb/adetails.php?eid=385836&frid=41&seccatid=101&cid=41&fromval=1

 

زمان انتشار : 1391-10-16