۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۱۱:۴۷ ق٫ظ

یک گروه تلویزیونی در عراق قصد دارند سریالی درمورد الوردی یکی از شخصیت‌های مهم این کشور تولید کنند. اما با مخالفت خانواده الوردی مواجهه شده‌اند. این سریال توسط یک از شبکه‌های ماهواره‌ای عراق در حال ساخت است و قرار است که در ماه مبارک رمضان برای عموم به نمایش گذاشته بشود. اما حتی پ

سریال دردسرساز عراقی

ساخت سریال تلویزیونی درمورد یکی از شخصیت‌های بزرگ عراق در این کشور با دردسر مواجهه شده است.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، یک گروه تلویزیونی در عراق قصد دارند سریالی درمورد الوردی یکی از شخصیت‌های مهم این کشور تولید کنند. اما با مخالفت خانواده الوردی مواجهه شده‌اند.

این سریال توسط یک از شبکه‌های ماهواره‌ای عراق در حال ساخت است و قرار است که در ماه مبارک رمضان برای عموم به نمایش گذاشته بشود. اما حتی پیشرفت کاری سریال، نیز مانع از مخالفت خانواده وی نشده است.

جعفر علی الوردی نوه این شخصیت عراقی نامه‌ای به شبکه البغدادیه عراق نوشته و در آن با اعتراض به ساخت سریال مذکور گفته است: ما با ساخت هر گونه برنامه‌ تلویزیونی، سینمایی و یا تئاتر و یا حتی ساخت برنامه‌ای رادیویی درمورد الوردی مخالف هستیم. در این نامه همچنین آمده است: ما اجازه نمی‌دهیم که افکار و اندیشه‌های الوردی به هیچ شکلی از اشکال موجود مورد استفاده قرار بگیرد.

اما علی‌رغم مخالفت بسیار شدید خانواده الوردی با ساخت برنامه‌ای درمورد وی، نجم الربیعی مدیر و مشاور کتابخانه بغدادیه گفت: کار ساخت این سریال به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و ما امیدواریم که این برنامه در ماه مبارک رمضان برای پخش آماده باشد. این سریال توسط شرکت تولیدات رسانه‌ای شهر بغداد ساخته می‌شود.

الربیعی در ادامه گفتگو خود با جزیره نت گفت: الوردی شخصیتی اندیشمند و ادیب بود که در یکی از مراحل مهم تاریخ عراق، بسیار تاثیرگذار عمل کرد. برنامه‌ای که ما درنظر داریم تنها به معرفی الوردی بسنده نمی‌کند و شخصیت‌های بزرگ دیگر عراقی را نیز معرفی خواهدکرد.

الربیعی در زمینه ادامه تولید سریال علی‌رغم مخالفت خانواده وی به این سایت خبری توضیح داد: الوردی یک شخصیت بزرگ عراقی است و ما با معرفی وی قسمتی از تاریخ این کشور را معرفی می‌کنیم که پیشتر با این نگاه به آن پرداخته نشده است.

سلام الشماع نویسنده و ادیب عراقی و یکی از اشخاصی که دوره‌ای از زندگی الوردی را درک کرده بود، نیز به نوبه خود در زمینه ساخت این سریال گفت: الوردی فردی بود که توانست آرزوی خود را درمورد عراق به واقعیت مبدل کند. او مردی بود که نام عراق را به جهان شناساند. کتاب‌های او به برخی زبان‌های دنیا ترجمه شده است و حتی در بعضی از دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود. ما باید این شخصیت را به نسل آینده خود معرفی کنیم.

علی الوردی یکی از بزرگترین دانشمندان علوم اجتماعی عراق بود که در سال 1913 به دنیا آمد و در سال 1995 دیده از جهان فروبست. از این دانشمند عراقی 18 کتاب و صدها پژوهش و مقاله به جا مانده است. 

 

زمان انتشار : 1391-03-01