۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۹:۵۵ ب٫ظ

جمعي از فعالان ضدجنگ جمهوري ايرلند عصر يكشنبه و در آستانه سفر باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا به آن كشور با برگزاري تجمعي اعتراض آميز در مركز شهر دوبلين اين سفر را محكوم كردند.

فعالان ضدجنگ جمهوری ایرلند سفر اوباما به آن کشور را محکوم کردند

به نقل از تشكل ضدجنگ جمهوري ايرلند، شركت كنندگان در اين تجمع پلاكاردهاي متعدد ضدآمريكايي و ضدجنگ با خود حمل مي كردند و فرياد مي زدند كه كسي در ايرلند به رييس جمهوري آمريكا خوشامد نمي گويد.

معترضان همچنين در شعارهاي خود از سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا در مناطق مختلف جهان انتقاد كردند و خواستار توقف عمليات نظامي آمريكا در عراق، افغانستان، پاكستان و ليبي شدند.

تعدادي از فعالان ضدجنگ نيز طي سخناني در اين تجمع، رييس جمهوري آمريكا را به تلاش براي سوءاستفاده از انتفاضه مردمي در جهان عرب متهم كردند و تاكيد نمودند: كشورهايي كه تا چند ماه پيش حامي رژيم هاي ديكتاتور در خاورميانه و شمال آفريقا بودند حق ندارند براي مردم آن كشورها نسخه دموكراسي وارداتي بپيچند.

سخنرانان همچنين حمايت خود را از مبارزات مردم فلسطين براي رسيدن به آزادي و عدالت اعلام كردند و پشتيباني واشنگتن از سياست اشغالگرانه رژيم صهيونيستي را محكوم نمودند.

يكي از سخنرانان به تجمع كنندگان گفت: سفر اوباما به ايرلند هيچ نفعي براي مردم اين كشور ندارد، آمريكا فقط به دنبال منافع خود است و كمكي به بهبود اقتصاد بحران زده ايرلند نخواهد كرد.

وي افزود: در واقع آمريكا و بانك هاي بزرگ آن كشور عامل ورشكستگي اقتصاد جهاني و مشكلات ناشي از آن از جمله براي مردم ايرلند بودند.

باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا يكشنبه شب براي ديداري دو روزه از جمهوري ايرلند وارد دوبلين مي شود.

وي پس از جمهوري ايرلند به كشورهاي انگليس، فرانسه و لهستان نيز سفر خواهد كرد.

گزارش هاي دريافتي از شهر دوبلين حاكي است تدابير شديد امنيتي و محدوديت هاي گسترده ترافيكي در آستانه سفر اوباما به ايرلند در پايتخت آن كشور به مورد اجرا گذاشته شده است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-03